×

227 نفر در 2 ماه نخست امسال بر اثر غرق شدگی جان باختند،افزایش 83 درصدی تلفات

227 نفر در 2 ماه نخست امسال بر اثر غرق شدگی جان باختند،افزایش 83 درصدی تلفات

227 نفر در دو ماه نخست سال 98 بر اثر غرق‌شدگی جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 83 درصدی داشته است

227-نفر-در-2-ماه-نخست-امسال-بر-اثر-غرق-شدگی-جان-باختند،افزایش-83-درصدی-تلفات

227 نفر در دو ماه نخست سال 98 بر اثر غرق‌شدگی جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 83 درصدی داشته است.

 ​در دو ماهه نخست سال جاری 227 نفر بر اثر غرق‌شدگی، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات 124 نفر، 83.1 درصد افزایش افته است.

از کل تلفات غرق‌شدگی در دو ماهه امسال، 179 نفر مرد و 48 نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش استانهای فارس با 40، خوزستان با 21 و سیستان و بلوچستان با 18 فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را طی دو ماهه نخست امسال داشته‌اند، این استانها به دلیل وقوع سیل در فروردین ماه امسال در صدر آمار تلفات غرق‌شدگی استانها قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد رشد 83 درصدی این تلفات در دو ماهه نخست امسال نیز به دلیل وقوع سیل در برخی استانهای کشور اتفاق افتاده است.

در این مدت استانهای مازندران و گیلان به ترتیب 12 و 7 فوتی ناشی از غرق‌شدگی داشته‌اند.

بیشترین تلفات در رودخانه‌ها

مطابق آمارهای موجود آمار تلفات غرق‌شدگی در فروردین امسال 115 و در اردیبهشت ماه 112 نفر بوده است همچنین از کل تلفات غرق‌شدگی دو ماهه امسال، 109 نفر در رودخانه‌ها، 6 نفر در دریا (یک نفر محدوده مجاز و پنج نفر خارج طرح)، 20 نفر در استخرهای کشاورزی، 12 نفر در کانالها، 10 نفر در استخرهای شنا، هشت نفر در دریاچه مصنوعی و سد، هشت نفر در چاه، پنج نفر در حوض و حوضچه و پنج نفر در دریاچه‌های طبیعی جان باخته‌اند.

44 نفر نیز در سایر مکانهای آبی جان خود را از دست داده‌اند.

با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش سفر به مناطق تفریحی، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان عزیز توصیه می‌کند حتماً مناطق ایمن‌سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند.

فراموش نکنیم که بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق‌‌شدگی در رودخانه‌ها و آبهای کم عمق روی می‌دهد لذا رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق‌شدگی را جدی بگیریم.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.