×

احتمال الزامی شدن استفاده از وکیل در دعاوی در قالب طرح جامع وکالت

احتمال الزامی شدن استفاده از وکیل در دعاوی در قالب طرح جامع وکالت

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجباری شدن حضور وکیل در دعاوی گفت ممکن است موضوع الزامی شدن وکیل را در طرح جامع وکالت قرار دهیم

احتمال-الزامی-شدن-استفاده-از-وکیل-در-دعاوی-در-قالب-طرح-جامع-وکالت

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجباری شدن حضور وکیل در دعاوی گفت: ممکن است موضوع الزامی شدن وکیل را در طرح جامع وکالت قرار دهیم.

اللهیار ملکشاهی، با اشاره به بررسی‌های کمیته تخصصی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره طرح جامع وکالت و موضوع افزایش ظرفیت پذیرش وکلا گفت: این طرح باید به کمیسیون بیاید و مورد بررسی قرار گیرد، قطعا در بررسی‌های کمیسیون تغیراتی متوجه این طرح خواهد بود، ما در کمیسیون تلاش می‌کنیم یک طرح معقول تر و گره‌گشاتر در این حوزه تصویب شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: من چندین وقت در دادگستری استان‌ها فعالیت داشتم در آن زمان یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت ظرفیت پایین پذیرش وکلا بود، هنگامی که مرحوم آیت الله شاهرودی ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفتند مرکز مشاوران قوه قضاییه را ایجاد کردند و حدود 50 هزار نفر به جمعیت وکلا افزوده شد، البته خود کانون های وکلا هم پس از آن ظرفیت را افزایش دادند.

ملکشاهی بیان کرد: در کنار موضوع افزایش ظرفیت وکلا باید حضور وکیل را نیز در دعاوی الزامی کنیم، ما قانونی در این خصوص داریم که مربوط به قبل انقلاب است در این قانون تصریح شده است که با تشخیص وزیر دادگستری(که در آن زمان ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت) در تعدادی از دعاوی یا تمامی دعاوی حضور وکیل الزامی است.

وی اضافه کرد: با توجه به تراکم پرونده‌ها، افزایش دعاوی و افزایش تعداد فارغ التحصیلان حقوق ضمن اینکه باید ظرفیت را در این حوزه افزایش دهیم از آن سو باید حضور وکیل را در دعاوی الزامی کنیم، این موضوع در زمان مرحوم آیت الله شاهرودی در چندین استان به صورت موقت اجرایی شد، البته این موضوع که طرفین دعوا را ملزم کنیم حتما در دعاوی خود از وکیل استفاده کنند از نظر شورای نگهبان محل ایراد خواهد بود و ما در این حوزه باید شورای نگهبان را قانع کنیم. شاید موضوع الزامی کردن استفاده از وکیل را در طرح جامع وکالت مد نظر قرار دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.