×

هر قاضی به جای 2 نفر و هر کارمند به جای 3 نفر کار می‌کند

هر قاضی به جای 2 نفر و هر کارمند به جای 3 نفر کار می‌کند

هر قاضی به جای 2 نفر و هر کارمند به جای 3 نفر کار می‌کند

هر-قاضی-به-جای-2-نفر-و-هر-کارمند-به-جای-3-نفر-کار-می‌کند وکیل 

رئیس کل دادگستری هرمزگان : هر قاضی به جای 2 نفر و هر کارمند به جای  3 نفر کار می‌کند در جهت افزایش رعایت حقوق شهروندی قدم‌های مفیدی برداشته شده است

سومین نشست قضایی دادگستری هرمزگان با حضور نماینده رئیس قوه قضائیه در امور هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل سالن کنفرانس دادگستری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست با تاکید بر فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر در خصوص توجه به محرومان و مستعضعفان جامعه به مسئولان توصیه کرد که در دستگاه قضایی بایستی رسیدگی به مشکلات این قشر در راس امور قرار گیرد.

علی علیا گفت: دستگاه قضایی در جهت افزایش رعایت نمودن حقوق شهروندی قدم‌های مفیدی برداشته که با تشکیل هیت حفظ حقوق شهروندی از مراجع انتظامی، قضایی و بازداشتگاه‌ها بازرسی بعمل آورده و با متخلفان برخورد قاطع صورت داده است.

علیا به فقر شدید کادر قضایی و اداری در دادگستری هرمزگان اشاره کرد و گفت:هر قاضی به جای 2نفر وهر کارمند به جای 3نفر کار می‌کند و با توجه به حجم بالای کار نیز این مشکل بیشتر به چشم می‌خورد.

در این نشست قضایی که با حضور قضات و اعضای شورای حفظ حقوق شهروندی برگزار شد، عملکرد هیئت حفظ حقوق شهروندی استان هرمزگان بررسی و مثبت ارزیابی شد.

سلیمانی نماینده رئیس قوه قضاییه در هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کلیه دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید طوری رفتار کنند که حقوق شهروندی مردم رعایت شود که اگر تخلفی صورت گیرد مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشند.

نماینده رئیس قوه قضائیه شان دستگاه قضایی را صیانت از ولایت دانست که پیروی و عملکرد آن به رهنمودهای مقام ولایت لازمه به مقصود رسیدن این انقلاب است.

وی گفت: از دستگاه قضا اگر شکایتی هم باشد از نحوه استنباط است که این امری طبیعی است.

در ادامه این نشست مداح، دبیر هیئت حفظ حقوق شهروندی استان هرمزگان گزارشی از عملکرد این هیئت در بازرسی صورت گرفته از مراجع قضایی،انتظامی و زندان استان هرمزگان ارائه کرد که تقدیر نماینده رئیس قوه قضائیه از رئیس کل و قضات هرمزگان را بدنبال داشت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.