×

شهریور؛ پرتلفات ترین ماه تصادفات در سال ، هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

شهریور؛ پرتلفات ترین ماه تصادفات در سال ، هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است به نحوی که در 10 سال گذشته 19 هزار و 992 نفر تنها در ماه شهریور جان خود را از دست داده اند

شهریور؛-پرتلفات-ترین-ماه-تصادفات-در-سال-،-هشدار-سازمان-پزشکی-قانونی-کشور وکیل 

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است به نحوی که در 10 سال گذشته 19 هزار و 992 نفر تنها در ماه شهریور جان خود را از دست داده اند.

به گزارش  ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به افزایش حجم سفرها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده های کشور، آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز در این ماه افزایش می یابد، آنچنان که در ماه‌های شهریور 10 سال گذشته (1388 تا 1397) 19 هزار و 992 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم 10.7 درصد از کل تلفات رانندگی این سال ها را در برمی گیرد.

مطابق آمارهای موجود، در میان ماه‌های شهریور 10 سال اخیر، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال 1389 با دو هزار و 449 نفر و کمترین آن در سال 1395 با یکهزار و 711 نفر گزارش شده است.

بر اساس این آمار هر چند از سال 1389 تا سال 1395 به طور تقریبی شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در شهریور بودیم؛ اما متاسفانه این آمار طی دو سال اخیر با افزایش مواجه بوده و رقم تلفات در شهریور ماه سال گذشته به یکهزار و 863 کشته رسیده است.

مرگ روزانه 60 نفر در تصادفات شهریور سال گذشته

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که میانگین مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی شهریور ماه از ایام نوروز نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در سال گذشته (1397)، یکهزار و 109 نفر در حوادث رانندگی نوروز جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با 55.4 نفر گزارش شده؛ این در حالی است که آمار تلفات شهریور ماه همان سال یکهزار و 863 نفر یعنی روزانه 60 نفر بوده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

بنا به آنچه آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و به دنبال آن پرتلفات ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در 10 سال گذشته ثابت بوده است. این ماه همواره رقم قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد و تعداد تلفات آن بیش از ماه‌های دیگر سال است.

بر همین اساس با توجه به نزدیک بودن ماه شهریور و تعطیلات نیمه دوم این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان عزیز توصیه می کند در صورت سفر حتماً نکات ایمنی و توصیه های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود با توجه به پیش بینی ترافیک پرحجم در جاده ها، از هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.