×

افزایش 65 درصدی تلفات غرق شدگی در کشور،مرگ 110 زن بر ارثر غرق شدگی در 4 ماه اخیر!

افزایش 65 درصدی تلفات غرق شدگی در کشور،مرگ 110 زن بر ارثر غرق شدگی در 4 ماه اخیر!

110 زن بر اثر غرق‌شدگی در چهار ماه نخست سال جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری آمار تلفات غرق‌ شدگی در کشور با رشد 65 7 درصدی مواجه بود!

افزایش-65-درصدی-تلفات-غرق-شدگی-در-کشور،مرگ-110-زن-بر-ارثر-غرق-شدگی-در-4-ماه-اخیر! وکیل 

110 زن بر اثر غرق‌شدگی در چهار ماه نخست سال جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری آمار تلفات غرق‌ شدگی در کشور با رشد 65.7 درصدی مواجه بود!

در چهار ماهه نخست سال جاری آمار تلفات غرق‌ شدگی در کشور با رشد 65.7 درصدی مواجه بود.

این آمار از 367 فوتی در چهار ماهه سال قبل به 608 فوتی در چهار ماهه نخست امسال رسیده است.

بنابر آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه امسال از کل تلفات غرق‌ شدگی، 110 نفر زن و 498 نفر مرد بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد زنان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در کشور بیش از دو برابر شده است.

آمار بالای غرق شدگی در 6 استان

بر اساس این گزارش در این مدت استانهای فارس با 60، خوزستان با 59 و مازندران با 48 فوتی بیشترین آمار غرق‌شدگی را در کشور داشتند اما علاوه بر این سه استان، آمار تلفات غرق‌شدگی در استان های اصفهان با 42، گیلان با 41 و لرستان با 38 فوتی نیر قابل توجه بوده است.

نکته دیگر اینکه هر چند تقریباً در 15 سال اخیر بیشترین آمار غرق‌شدگی همواره مربوط به سه استان خوزستان، مازندران و گیلان بوده اما در سال جاری استانهای دیگری نیز با آمار بالای غرق‌شدگی مواجه بوده و رشد قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند که البته بارشهای ابتدای سال، وقوع سیل و پر حجم شدن آب رودخانه‌ها در افزایش این آمار بی‌تأثیر نبوده است.

در چهار ماهه نخست سال جاری استان فارس رشد 87.5 درصدی، اصفهان رشد 200 درصدی و لرستان رشد 153 درصدی در آمار تلفات غرق‌شدگی داشتند.

رودخانه‌ها همچنان درصدر آمار تلفات غرق‌شدگی

در چهار ماهه نخست سال جاری مطابق با سالهای دیگر همچنان رودخانه‌ها در صدر آمار تلفات غرق‌شدگی قرار داشتند؛ در این مدت 259 نفر در رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند که 208 نفر از آنها مرد و 51 نفر زن بودند.

آمار تلفات رودخانه‌ها در این مدت 42.6 درصد از کل تلفات غرق‌شدگی است.

بعد از رودخانه‌ها، استخرهای کشاورزی با 69، کانالهای ‌آب با 53، دریا با 46 (44 نفر خارج طرح، دو نفر محدوده مجاز)، دریاچه‌های مصنوعی و سدها با 33، استخرهای شنا با 31، حوض و حوضچه‌ها با 27، چاه‌ها با 15 و دریاچه‌های طبیعی با 12 فوتی بیشترین تلفات غرق‌شدگی را داشتند، 63 نفر نیز در سایر مکانهای آبی جان خود را از دست دادند.

رشد قابل توجه غرق‌شدگی در تیر ماه

در تیر ماه امسال نیز آمار تلفات غرق‌شدگی رشد 67.4 درصدی داشت، در بازه مذکور 241 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این آمار در مدت مشابه سال قبل 144 نفر گزارش شده بود.

مطابق آمارهای موجود در هر چهار ماه ابتدایی سال جاری شاهد رشد تلفات غرق‌شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که بیشترین آن در فروردین با 117 درصد به ثبت شده است.

هشدار به مسافران نواحی ساحلی و حاشیه رودخانه‌ها

با توجه به پیش‌رو بودن تعطیلات پایان هفته و نیز نزدیک شدن به ماه شهریور که پرسفرترین ماه سال است، سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه بارشهای خوب سال جاری و نزول رحمت الهی، پر آب بودن رودخانه‌ها و کانالها و با عنایت به رشد آمار تلفات غرق‌شدگی به ویژه در رودخانه‌ها و کانالهای آب به مسافران عزیز نواحی ساحلی و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌کند که حتماً اصول ایمنی و توصیه‌های ارگانهای مسئول را مورد توجه قرار دهند و ضمن ممانعت از شنای افراد ناآشنا به فنون شنا، از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها در زمان بارندگی، شنا در هوای نامساعد یا در محدوده ایمن‌سازی نشده دریا جداً اجتناب کنند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.