×

هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت تاکنون هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

هفت-کلینیک-تخصصی-کودک-در-کشور-فعال-شده-است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: تاکنون هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است.

 محمود عباسی  سوم شهریورماه در ششمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: تا پایان امسال کلینیک‌های تخصصی حقوق کودک در استان‌های کشور  فعال می‌شود. کلنیک‌های تخصصی حقوق کودک در حوزه آموزش، ترویج حقوق کودک و حمایت از حقوق کودک در سطح کشور و معاضدت حقوقی، آموزش مربی، مشاوره و پاسخگویی به سوالات و ابهامات حقوقی درحوزه کودک فعالیت می‌کنند.

وی گفت: یک هزار کودک بازمانده از تحصیل و 91 کودک کار و خیابانی در چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید است تا پایان امسال مسائل و مشکلات حوزه کودک در این استان رفع شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان این‌که «در سطح کشور آمار دقیقی از حوزه کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی وجود ندارد ، تصریح کرد: براساس مشاهدات و مستندات، آمار کودکان بازمانده از تحصیل وحشتناک است و باید این آمار با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی امر احصا شود.  نگاه و رویکرد خانواده، مدرسه و اجتماع به کودک باید نگاه حمایتی باشد.

معاون حقوق بشر امورامور بین‌الملل وزیر دادگستری بیان کرد: ماده 9 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس نهایی شده می‌تواند یک حرکت مناسب برای حمایت دقیق از حقوق کودک باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.