×

محتویات پرونده‌های امنیتی و اسرار اشخاص نباید نقل محافل شود

محتویات پرونده‌های امنیتی و اسرار اشخاص نباید نقل محافل شود

محتویات پرونده‌های امنیتی و اسرار اشخاص نباید نقل محافل شود

محتویات-پرونده‌های-امنیتی-و-اسرار-اشخاص-نباید-نقل-محافل-شود

 

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این که یک قاضی باید حافظ اسرار مردم باشد، گفت: محتویات پرونده‌های امنیتی، مالی، اخلاقی و اسرار اشخاص نباید نقل محافل و مجالس شود و ضرورتی هم ندارد که خانواده یک متهم بفهمد که او چه کرده است.
 
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی در اختتامیه بیستمین دوره توجیهی نظامی کارآموزان قضایی در دانشگاه فارابی با اشاره به حساسیت و اهمیت شغل قضات، گفت: منصب قضاوت چون با آبرو، جان و مال مردم سر و کار دارد از مهمترین و حساس‌ترین شغل‌هاست.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های قضات در عهد‌نامه مالک اشتر، گفت: قاضی نباید تحت فشار هوای نفسانی قرار گیرد و به دلیل طمع به مال دنیا، شغل قضاوت را انتخاب کند.
 
فراتی افزود: قاضی فقط به فکر مختومه کردن پرونده نباشد بلکه تمام توان و نیروی خودش را جهت احقاق حق و اجرای عدالت به کار بگیرد.
 
رییس محاکم نظامی تهران در ادامه با اشاره به حساسیت وظایف نیروهای مسلح، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی حافظ اقتدار کشور هستند و برای این که در این اقتدار خللی ایجاد نشود، در رسیدگی‌ها باید ظرافت‌های خاص خودش را در نظر داشته باشیم.
 
معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان سخنانش از زحمات مدیران دانشگاه فارابی به جهت تعامل خوب با این سازمان و برگزاری دوره‌های آموزشی تقدیر و تشکر کرد.
 
در ادامه امیر پرند رییس دانشگاه فارابی در گزارشی از برگزاری این دوره، گفت: در بیست‌امین دوره توجیهی نظامی که از تاریخ هفدهم فروردین ماه سال جاری آغاز شد شرکت‌کنندگان نزدیک به 160 ساعت کلاس تئوری و عملی سپری کردند.
 
وی با اشاره به تعامل خوب ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: این تعامل، دارای برآیند مثبتی است تا بتوانیم در قبال تهدیدات متنوع و متغیر به نحو بهینه‌ای ایفای نقش کرده و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحو مطلوبی مراقبت کنیم.

    

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.