×

مجازات تخریب اموال دیگران چیست؟

مجازات تخریب اموال دیگران چیست؟

آیا تخریب اموال دیگران جرم است؟ مجازات تخریب اموال دیگران چیست؟ برخی اوقات پیش می‌آید فرد به قصد تخریب به اموال دیگران آسیب وارد کند

مجازات-تخریب-اموال-دیگران-چیست؟ وکیل 

 آیا تخریب اموال دیگران جرم است؟/ مجازات تخریب اموال دیگران چیست؟ برخی اوقات پیش می‌آید فرد به قصد تخریب به اموال دیگران آسیب وارد کند.

اما انجام این کار و تخریب شیئی که متعلق به فرد دیگری باشد از لحاظ قانونی دارای جرم و مجازات است و به طور کلی اگر فردی به اموال شخص دیگر آسیب وارد کند قانون گذار با او مقابله خواهد کرد.

حامد پروندی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تخریب عمده وسایل دیگران گفت: تخریب به معنای وارد کردن لطمه‌ای عمدی به شیئی یا ملکی است که به فرد دیگری تعلق دارد.

او ادامه داد: اگر فردی اقدام به تخریب عمدی یک شیء کند قانون گذار برای او مجازات در نظر گرفته است.

مجازات تخریب اموال دیگران چیست؟

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به مجازات قانونی برای فردی که اموال دیگران را تخریب می‌کند،  اظهار کرد: اگر فردی اقدام به تخریب مال دیگری کند باید مجازاتی را متحمل شود و  بر اساس ماده 676 و 677 تخریب عمدی اموال چه منقول و چه غیر منقول  از 6 ماه تا 3 سال حبس دارد.

پروندی افزود: اگر تخریب اموال، بنا، عمارت، کشتی، هواپیما، کارخانه، انبار یا به طور کلی هر محل مسکونی برای زندگی باشد یا محل زراعی فردی  دیگر باشد حبس از 2 تا 5 سال را به همراه خواهد داشت.

او تصریح کرد: اما اگر فرد به قصد مقابله با حکومت دست به تخریب اموالی بزند به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.