×

فروش مال دیگران چه مجازاتی دارد ؟، 7 سال حبس برای معامله

فروش مال دیگران چه مجازاتی دارد ؟، 7 سال حبس برای معامله

فروش مال غیر یا همان فروش بدون اجازه مال دیگران از نظرقانونگذار مجازات بسیار زیادی به همراه دارد

فروش-مال-دیگران-چه-مجازاتی-دارد-؟،-7-سال-حبس-برای-معامله

فروش مال غیر یا همان فروش بدون اجازه مال دیگران از نظرقانونگذار مجازات بسیار زیادی به همراه دارد.

دانستنی حقوقی(سه شنبه)/ فروش مال دیگران چه مجازاتی دارد؟/ هفت سال حبس برای معامله، مالکیت ملک یا هرگونه مال دیگر تنها متعلق به فردی است که سند به نام او خورده باشد و تنها همین فرد حق دارد که مال خود را بفروشد.

اگر فردی بدون اجازه مالک اقدام به فروش مال کند، در این صورت می‌گویند مال غیر به فروش رفته که از نظر قانونگذار از جمله جرائمی است که سبب برهم خوردن نظم و امنیت جامعه می‌شود و خسارت‌های زیادی را برای جامعه و مالک اصلی به وجود می‌آورد.

اگر فرد دلال با علم به مال غیر اقدام به فروش آن کند یا در یک معامله با فرد دیگری همکاری کند، از نظر قانونی مجرم است، برای مثال یک دلال قصد فروش ملکی را دارد، اما ملک او چندان مناسب نیست و برای آن که بتواند معامله‌ای را انجام دهد، ملک فرد دیگری که مناسب‌تر است را به خریدار نشان می‌دهد و به صورت غیرقانونی مال دیگری را به فروش می‌رساند که این موضوع از نظر قانونی جرم است.

در صورت اثبات فروش مال غیر ابتدا قاضی باید متوجه شود که ملک در اختیار چه کسی است و مالک اصلی آن کیست، سپس می‌تواند ضرر و زیان وارد شده را هم از فردی که به صورت غیرقانونی کلاهبرداری کرده است، دریافت کند. همچنین برای فرد کلاهبردار که مال غیر را معامله کند و به فروش برساند، مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

انتقال مال غیر مجازات یک تا 7 سال به اضافه بازگرداندن مال به صاحب اصلی آن را به دنبال دارد، همچنین اگر فرد مرتکب خطا از کارکنان دولت باشد، از خدمات دولتی به صورت مادام‌العمر منفصل می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.