×

آزادی 10 هزار زندانی جرائم غیر عمد تا دو ماه دیگر-دو هزار زندانی مهریه در بند

آزادی 10 هزار زندانی جرائم غیر عمد تا دو ماه دیگر-دو هزار زندانی مهریه در بند

رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد تا دو ماه دیگر بیش از 10 هزار زندانی جرائم غیر عمد آزاد می شوند

آزادی-10-هزار-زندانی-جرائم-غیر-عمد-تا-دو-ماه-دیگر-دو-هزار-زندانی-مهریه-در-بند وکیل 

رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد تا دو ماه دیگر بیش از 10 هزار زندانی جرائم غیر عمد آزاد می شوند.

اسدالله جولایی در نشست خبری اعلام کرد: سال 1391 بیش از 9200 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری آزاد شده اند که از این تعداد 8980 تفر مرد و 226 نفر زن بوده اند. همچنین 2741 نفر از این تعداد زندانی دیه و 6465 نفر زندانی مالی اعم از نفقه مهریه و چک بوده اند.
 
وی افزود: مجموع بدهی این افراد 894 میلیارد بود که توانستیم با گذشت شاکیان و طلبکاران 505 میلیارد تومان آن را کم کنیم.
 
جولایی به تمامی رانندگان توصیه کرد با آغاز ماه رجب به عنوان ماه حرام هر چه زودتر الحاقیه ی بیمه نامه های خود را بگیرند در غیر اینصورت بیمه تنها 114 میلیون تومان دیه می دهد و تا 152 میلیون تومان نرخ دیه ی ماه حرام را باید از جیب بپردازند.
 
رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد: هم اکنون 10 و 113 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان ها به سر می برند که 1984 نفر زندانی مهریه، 5849 نفر جرایم مالی غیر کلاهبرداری، 566 نفر زندانی نفقه و 224 نفر زندانی دیه در حوادث کارگاهی هستند.
 
وی افزود: از این تعداد 1500 نفر زندانی دیه بوده که پرونده ی آنها تشکیل شده و بر اساس قانون صندوق تأمین خسارت بدنه باید هزینه ی آنها را پرداخت کند. الباقی 8613 نفر هستند که حدود 1000 میلیارد تومان بدهی دارند که 4812 پرونده از این تعداد ارسال شده و به امید خدا تا 2 ماه دیگر تمامی 10 هزار زندانی آزاد می شوند.
 
جولایی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد ورود ستادهای دیه به انتخابات و درخواست ستاد به رئیس قوه قضائیه گفت: ستادها تلاش کنند وارد موضوعات سیاسی نشوند و نباید از کاندیدایی حمایت کنند. به زودی هم با رئیس قوه ی قضاییه دیدار خواهیم داشت و یکی از درخواست های ما این است که رانندگانی که بیمه ی شخص ثالث دارند باید روی شیشه ی خودروی خود برچسب بزنند و اگر برچسب نداشت پلیس با آنها برخورد کند. البته این درخواست را به سردار مومنی نیز داده ایم.
 
رئیس ستاد دیه همچنین اعلام کرد: به زودی موضوع مهریه رانندگی دیه و چک بلامحل برای آموزش وارد کتابهای درسی از پیش دبستانی تا دانشگاه و نشریه های رشد می شوند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.