×

مدیریت محترم کانون وکلای دادگستری مرکز-از طرف دکتر غلامرضا طیرانیان

مدیریت محترم کانون وکلای دادگستری مرکز-از طرف دکتر غلامرضا طیرانیان

با عرض سلام و اظهار ارادت و با اعتقاد به حسن نیت آن مدیریت در تلاش پیگیر به منظور کاستن از شدت اثر مخرب مفاد و مواد «لایحه جامع وکالت رسمی» که تصویب آن در قوه قانونگذاری سبب نقض تمام استقلال جامعه وکالت و کانون های وکالت دادگستری خواهد شد، همکار ارجمند، جناب آقای باقری در جلسه بعدازظهر مورخ 29 11 91 که در محل کانون تشکیل، اطلاعاتی مختصر در مورد اقدامات شخص خود و مدیریت کانون مرکز در کمسیون های اصلی و فرعی بررسی لایحه فوق در اختیار وکلاء گذاردند، که اکثر حاضرین از این مختصر نیز بی اطلاع بودند با توجه به وجود ابهام در مسائل طرح شده، عنایت خاص مدیریت به نکات زیر که به صورت تمنا و درخواست معروض می گردد، مورد استدعاست

مدیریت-محترم-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز-از-طرف-دکتر-غلامرضا-طیرانیان

مدیریت محترم کانون وکلای دادگستری مرکز

با عرض سلام و اظهار ارادت و با اعتقاد به حسن نیت آن مدیریت در تلاش پیگیر به منظور کاستن از شدت اثر مخرب مفاد و مواد «لایحه جامع وکالت رسمی» که تصویب آن در قوه قانونگذاری سبب نقض تمام استقلال جامعه وکالت و کانون های وکالت دادگستری خواهد شد، همکار ارجمند، جناب آقای باقری در جلسه بعدازظهر مورخ 29/11/91 که در محل کانون تشکیل، اطلاعاتی مختصر در مورد اقدامات شخص خود و مدیریت کانون مرکز در کمسیون های اصلی و فرعی بررسی لایحه فوق در اختیار وکلاء گذاردند، که اکثر حاضرین از این مختصر نیز بی اطلاع بودند. با توجه به وجود ابهام در مسائل طرح شده، عنایت خاص مدیریت به نکات زیر که به صورت تمنا و درخواست معروض می گردد، مورد استدعاست.

قطعاً امور موضوع بررسی در کمسیون های یاد شده، تعیین کننده سرنوشت و آینده جامعه وکالت دادگستری است و کلیه وکلای سراسر کشور در نتیجه آن ذینفع بوده، حق دارند از مذاکرات انجام شده و آثار آن و اقدامات مدیریت محترم به سهولت و بلاانقطاع اطلاع حاصل نمایند. گمان این نیست که بین مدیریت کانون ها و وکلای دادگستری امری محرمانه و سری وجود داشته باشد. بی اطلاع ماندن همکاران از فداکاری های آن مدیریت محترم، موجب ضعف اثرگذاری کانون وکلا در این بررسی خواهد شد. انتظار وکلای دادگستری اینست که به هر طریق از نتایج زحمات کانون و تصمیماتی که به نفع استقلال جامعه وکالت به وجود آمده، یا خواهد آمد، آگاه شوند تا این گمان قوت نیابد که اقدامات مدیریت محترم سری و مخفی از وکلاء انجام می شود. بدیهی است هر نوع اعتراض و اظهارنظر همکاران ناشی از عدم اطلاع رسانی به آنان، حقاً معذور خواهد بود.

فرمایشات جناب آقای باقری در جلسه، دلالت داشت که در شرایط کنونی و با همه جدیت کانون، امیدی به حفظ استقلال وکالت به نحوی که اساس آن در لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال1333 مقرر و مستحکم گردیده، نیست و نمی توان از قوای حاکمه کشور در ارکان وکالت و سرنوشت آینده وکلای دادگستری سلب مداخله نمود و ناگزیر باید در برابر بخشی از این مداخلات تسلیم شد. اگر به واقع چنین است، حضور بزرگواران در جلسات کمسیون های بررسی لایحه جامع وکالت رسمی به منزله تأیید سلب استقلال وکالت توسط کانون وکلا خواهد بود که تنها اندکی از وزن و سختی غل و زنجیر بسته بر جامعه وکالت می کاهد و غل و زنجیر به هرحال باقی خواهد ماند و این نتیجه در شأن کانون وکلای دادگستری نخواهد بود.

این تقاضای دلسوزانه همکار کهنسال خود را بشنوید: اگر لایحه جامع وکالت رسمی به همین گونه که هست، حتی بدون کمترین تغییر به تصویب برسد و به مرگ وکالت و سلب حق دفاع و دادرسی عادلانه منجر شود، به مراتب شایسته تر از آنست که وکلای دادگستری برای لقمه نانی، زندگی و حرفه خود را با مذلت و سرافکندگی ادامه دهند.

حضور شما بزرگواران در جلسات مزبور تنها سبب خواهد شد که سلب استقلال از وکالت دادگستری را به کانون های وکلا منتسب نمایند و کارنامه حرفه ای شما را سیاه کنند. به دست خود کاری نکنیم که عذری در برابر آیندگان از ما پذیرفته نشود.

تصویر تقدیم به کانون های وکلای کشور.

دکتر غلامرضا طیرنیان

بهمن 1391

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.