×

طعنه تلخ طرح تقلیل مجازات حبس به موسسات حقوقی

طعنه تلخ طرح تقلیل مجازات حبس به موسسات حقوقی

یک حقوقدان با بیان اینکه طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، کارشناسی نشده و به تمام نهادهای تأسیسات حقوقی طعنه می زند، گفت طراحان ارتباط این طرح را با نظام حقوقی در نظر نگرفته‎اند

طعنه-تلخ-طرح-تقلیل-مجازات-حبس-به-موسسات-حقوقی

یک حقوقدان با بیان اینکه طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، کارشناسی نشده و به تمام نهادهای تأسیسات حقوقی طعنه می زند، گفت: طراحان ارتباط این طرح را با نظام حقوقی در نظر نگرفته‎اند.

جواد طهماسبی یک حقوقدان در واکنش به تصویب کلیات طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری» گفت: گرچه کاهش مجازات حبس و رویکرد اینکه قوانین به سمت حبس‌زدایی برود با سیاست های قوه قضائیه همخوانی دارد و از طرفی مبنای علمی نیز دارد اما این طرح، طرحی خام و طناب پوسیده ای است که ما را به این هدف نمی رساند.

وی ادامه داد:  از آنجایی که این طرح کارشناسی نشده به تمام نهادهای تأسیسات حقوقی طعنه می زند، همچنین این طرح بر مواردی مثل درجه بندی مجازات ها، صلاحیت دادگاه ها و اعمال نهادهای ارفاقی تاثیرگذار است.

این حقوقدان افزود: طراحان ارتباط این طرح را با نظام حقوقی در نظر نگرفته‎اند در حالی که هر تغییری در نظام حقوقی قطعه ای از یک پازل است که باید با سایر قطعات هماهنگی داشته باشد ولی این طرح همانند سنگی است که پازل را به کلی می پاشاند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: این طرح به این شکل برای مردم، دستگاه قضائی و اجرای صحیح عدالت کیفری مشکل ایجاد می کند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.