×

زمین خواری توسط سودجویان به علت عمل نکردن برخی دستگاه‌ها و مدیران

زمین خواری توسط سودجویان به علت عمل نکردن برخی دستگاه‌ها و مدیران

کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت اراضی ملی، حاشیه رودخانه‌ها و جنگل‌ها توسط سودجویان به علت عمل نکردن دستگاه‌های خدمات رسان و برخی مدیران به وظایف خود تصرف شده است

زمین-خواری-توسط-سودجویان-به-علت-عمل-نکردن-برخی-دستگاه‌ها-و-مدیران

کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اراضی ملی، حاشیه رودخانه‌ها و جنگل‌ها توسط سودجویان به علت عمل نکردن دستگاه‌های خدمات رسان و برخی مدیران به وظایف خود تصرف شده است.

"حسن نگین تاجی" روزشنبه 23 آذرماه در سومین شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: رعایت حقوق عامه و انجام تکالیف حقوقی در دولت و سازمان‌ها در انجام وظایف سازمانی مهم است.

وی اظهارکرد: مدیران باید به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کنند تا نیاز به ورود دیگر ادارات و سازمان‌ها نباشد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نهادهای خدمات رسان و بعضی از مدیران به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و مشاهده می شود بخش‌هایی از اراضی ملی و منابع طبیعی، حاشیه رودخانه‌ها و جنگل‌ها را افراد سودجو تصرف کرده اند.

نگین تاجی، به وجود برخی ناهماهنگی‌ها که موجب سوءاستفاده افراد سودجو شده از قبیل سازه‌های موقت در حریم شهرها و جاده‌های مواصلاتی خارج از شهرها، قبرستان‌های بدون مجوز، راه‌های ماشین رو در جنگل‌ها و مناطق گردشگری و عرضه طیور زنده اشاره کرد.

وی در خصوص سازه‌های موقت ادامه داد: مجددا یک ماه به شهرداری یاسوج و کلیه شهرداران سراسر استان مهلت داده می شود نسبت به ساماندهی سازه‌های موقت شهری و دکه‌ها با مقاوم سازی و یا پایدارسازی و یا جمع آوری اقدام و به معاونت پیشگیری دادگستری گزارش کنند. همچنین دادستان‌های حوزه‌های قضائی مکلفند موضوع را رصد و در صورت اقدام نکردن شهرداری ها پرونده کیفری برای متخلفین تشکیل داده و موضوع از طریق قضائی دنبال شود. پرداخت خسارت هرگونه حادثه متوجه شهرداری‌ها و شخص شهردار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اداره کل راهداری استان گزارش اقدامات مسیرهای مواصلاتی استان در خصوص آزادسازی حریم راه‌ها از سازه‌های موقت و مغازه‌ها و دکه‌ها را ظرف یک ماه آتی با هماهنگی معاونت پیشگیری دادستانی مرکز استان انجام و گزارش تکمیلی را به این معاونت ارسال نماید.

نگین تاجی با بیان اینکه در راستای حقوق عامه دادگستری استان، افرادی را که تحت عنوان قبرستان، اراضی ملی را تصرف یا تخریب نماید تحت تعقیب کیفری قرار می دهد، اظهار کرد: واگذاری هرگونه زمین برای قبرستان‌های طایفه ای و جدید در سراسر استان توسط هر دستگاهی ممنوع است و شهرداری‌ها، منابع طبیعی و مراکز بهداشت مکلفند با همکاری سازمان آرامستان‌ها کلیه درخواست‌ها و مجوزات لازم مطابق آیین نامه و قانون مربوطه را تهیه و برای بررسی و اخذ موافقت نهایی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.

وی گفت: شهرداری یاسوج و اداره کل منابع طبیعی استان را مکلفند که کلیه راه‌های ورودی خودرو از سمت محدوده پارک جنگلی به سمت تپه‌ها و کوه‌های مشرف به آبشار یاسوج را ظرف مهلت یک ماه مسدود کنند و در صورت اقدام نکردن، منجر به تعقیب کیفری دستگاه‌های متولی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عرضه طیور زنده، سلامت و بهداشت جامعه را به خطر می اندازد، خاطرنشان کرد: عرضه هرگونه طیور زنده در سراسر استان ممنوع است و دادستان‌های شهرها به منظور پیشگیری از ایجاد تهدید علیه بهداشت عمومی مکلف به برخورد قضائی با متخلفین هستند.

معضل سازه‌های موقت و قبرستان‌های غیرمجاز در یاسوج

"خداکرم نیک مرام"، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان مرکز استان نیز گفت: نباید جلوی اتفاقی را بگیریم که رخ ندهد امروزه سازه‌های موقت، دکه‌های کنار جاده و قبرستان‌های غیرمجاز به معضلی برای یاسوج تبدیل شده است. برای صاحبان این مکان‌ها و قبرستان‌های طایفه ای اکنون حقی ایجاد شده است.

اراده کافی برای جمع آوری سازه‌های موقت وجود ندارد

"سید عیسی حسنی"، سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مصوبات نشست قبلی شورا جمع آوری سازه‌های موقت بود که شهرداری یاسوج در مرکز استان مسئول جمع آوری آنها شد اما اقدامی نشده است.

وی افزود: در برخی ادارات، اراده کافی برای مدیران وجود ندارد که سازه‌های موقت را جمع آوری کنند.

از ابتدا باید جلوی ساخت و سازه‌های غیرمجاز گرفته شود

"سید حسین کاظمی"، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری نیز گفت: کار ساخت و سازه‌های غیرمجاز نباید به قلع و قمع کشیده شود بلکه از ابتدا باید جلوی ساخت آنها را می گرفتند.

وی بیان کرد: اگر تخریب کردند ما جایزه می دهیم چون روند ساخت آنها به صورت صعودی ادامه دارد.

وجود 204 سازه‌ موقت در یاسوج

"سید ذبیح الله رمضانی"، معاون شهرداری یاسوج نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در برخی از سازه‌های موقت ضوابط فنی رعایت نشده اما افراد زیادی از این طریق امرار معاش می کنند و مکاتباتی برای جمع آوری خدمات آب، برق و گاز آنها شهرداری یاسوج انجام داده است و پس از جمع آوری این خدمات شهرداری اقدام می کند.

وی تصریح کرد: 204 سازه‌ موقت غیر فنی در شهر یاسوج وجود دارد.

وجود 11سازه غیرمجاز حادثه ساز در محورهای ارتباطی استان

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، "محمدحسین نصیری راد"، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: 11 مورد سازه غیرمجاز حادثه ساز در محورهای ارتباطی استان وجود دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.