×

دانستنی های حقوقی

دانستنی های حقوقی

بر اساس قانون پدر وظیفه دارد نفقه فرزند خود را به صورت کامل پرداخت کند و درصورتی که این کار را انجام ندهد باید در دادگاه پاسخگو باشد

دانستنی-های-حقوقی وکیل 

نحوه پرداخت نفقه فرزند

بر اساس قانون پدر وظیفه دارد نفقه فرزند خود را به صورت کامل پرداخت کند و درصورتی که این کار را انجام ندهد باید در دادگاه پاسخگو باشد.

پدر علاوه بر آن که وظیفه دارد به همسر خود نفقه پرداخت کند باید نفقه فرزند خویش را هم به صورت تمام و کمال به او پرداخت کند.

اگر پدر با وجود داشتن تمکن مالی از پرداخت نفقه به فرزندش خودداری کند، فرزندان می‌توانند علیه او در این باره در دادگاه شکایت کنند، زیرا بر اساس قانون تأمین نفقه فرزند برعهده پدر است.

تنها در صورتی که پدر فوت کرده یا توانایی پرداخت نفقه را نداشته باشد، می‌تواند از پرداخت نفقه خودداری کند؛ البته اگر پدر هم نتواند نفقه فرزندان خود را پرداخت کند پدر بزرگ و پس از او جد پدری باید این نفقه را بپردازند.

همچنین در صورتی که آنها هم از عهده این کار برنیایند مادر و پس از او جد مادری باید نفقه را بپردازند.

قانون به سادگی از نفقه فرزندان نگذشته است و به همین دلیل چندین نفر را برای پرداخت نفقه ملزم کرده و به همین دلیل است که اگر پدری با وجود داشتن شرایط نفقه فرنزندان خود را پرداخت نکند، باید در دادگاه پاسخگو باشد.

اگر دادگاه تشخیص دهد که پدر توانایی پرداخت نفقه دارد، اما از پرداخت آن فرار می‌کند او را مورد محاکمه قرار می‌دهد و به میزان نفقه‌ای که او وظیفه دارد به فرزند خود پرداخت کند اموال و دارایی‌هایش توقیف می‌شود.

نکاتی حقوقی درباره خرید ملک موروثی

یکی از روش‌های خرید ملک، معامله ملک موروثی است، البته هنگام خرید باید حتما به نکات مهمی توجه کنیم.

خرید ملک موروثی یکی از راه‌های خرید و فروش املاک است، اما همین خرید و فروش به صورت موروثی هم نکات مهمی دارد که اگر به آن توجه نشود، ممکن است ضرر و زیانی به فرد وارد شود.

اگر قصد خرید املاک موروثی را دارید باید به هنگام مذاکره مقدماتی و تنظیم مبایعه‌نامه حتما دقت کافی داشته باشید تا در آینده با مشکل اساسی مواجه نشوید.

یکی از مهمترین نکات قبل از خرید ملک این است که اصل سند مالکیت و گواهی انحصار وراثت را از فروشندگان دریافت کنید.

زیرا اگر مطمئن نشوید که ملک برای وراث است و سپس اقدام به خرید آن کنید، ممکن است سرتان کلاه برود.

همچنین حضور تمام وراث هنگام فروش ملک الزامی است و هیچ شخص محجوری نباید در میان وراث وجود داشته باشد و در صورت وجود باید حتما برای او یک قیم قانونی تعیین شود.

هنگام پرداخت مال به عنوان مبلغ فروش ملک باید سهم هر یک از وراث را کاملا پرداخت و البته باید مشخص شود که این ملک در وصیت‌نامه شخص متوفی، به فرد دیگری بخشیده نشده باشد.

هنگام نوشتن مبایعه‌نامه باید حتما مشخصات گواهی حصر وراثت، وکالت‌نامه، قیم‌نامه، مفاصاحساب مالیات بر ارث و وصیت‌نامه در متن مبایعه‌نامه نوشته و تنظیم شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.