×

برای جلوگیری از سوء استفاده سند گمشده ملکی چه باید کرد ؟

برای جلوگیری از سوء استفاده سند گمشده ملکی چه باید کرد ؟

برای دریافت سند المثنی ملکی باید راه‌های قانونی طی شود و از طریق راهکارهایی که در قانون آمده از سوءاستفاده سند جلوگیری شود

برای-جلوگیری-از-سوء-استفاده-سند-گمشده-ملکی-چه-باید-کرد-؟

برای جلوگیری از سوءاستفاده سند گمشده ملکی چه باید کرد؟/ صفر تا صد دریافت سند المثنی گم شدن سند ملکی ممکن است مشکلات بسیاری از جمله سوء استفاده را به بار بیاورد به همین دلیل همه افراد سعی می‌کنند تا اسناد مهم خود را در مکانی امن قرار دهند تا از گم شدن و مخدوش آن جلوگیری کنند.

اگر سند مالکیت ملک  از بین برود یا دچار آتش‌سوزی شود مالک می‌تواند از اداره ثبت محل وقوع ملک تقاضای صدور سند المثنی کند.

البته گاهی اوقات در مواردی که سند ملکی گم می‌شود یا بخشی از آن از بین می‌رود و حتی در مواردی که سند مالکیت نزد فرد دیگری است و امکان پس گرفتن آن حتی با صدور اجرایی هم وجود نداشته باشد  مالک می‌تواند المثنی سند خود را دریافت کند، برای دریافت سند المثنی مالک ابتدا باید تقاضای کتبی و استشهادیه‌ای که حداقل 3 نفر آن را امضا کرده باشند را تهیه کرده و به اداره ثبت محل مال خود  تقدیم کند.

مالک باید پس از ارائه گواهی و استشهادیه به اداره ثبت، درخواست خود را یک بار در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار یا یکی از روزنامه‌هایی که آگهی ثبتی در آنجا درج می‌شود اعلام کند.

پس از گذشتن این موارد سازمان ثبت المثنی سند را صادر می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.