×

بخشش اولیای دم در ایرانشهر رهایی فرد محکوم به اعدام را رقم زد

بخشش اولیای دم در ایرانشهر رهایی فرد محکوم به اعدام را رقم زد

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص تنها 8 ساعت پیش از اجرای حکم با توجه به اعلام گذشت خانواده مقتول خبر داد

بخشش-اولیای-دم-در-ایرانشهر-رهایی-فرد-محکوم-به-اعدام-را-رقم-زد وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص تنها 8 ساعت پیش از اجرای حکم با توجه به اعلام گذشت خانواده مقتول خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف کل کشور، محسن گل محمدی اظهار کرد: با تلاش همکاران قضایی، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، مددکاران زندان ایرانشهر و مساعدت و اعلام گذشت اولیای دم مقتول، اجرای حکم قصاص مربوط به فردی که مرتکب قتل شده بود و قرار بود بامداد روز شنبه حکم وی اجرا گردد، متوقف و فرد قاتل بخشیده شد.

وی با اعلام اینکه فرد بخشیده شده جوانی بوده که در سال 1395 و طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل جوان دیگری شده بود، افزود: با تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان انجام شده خانواده مقتول ساعاتی قبل از اجرای حکم قصاص، رضایت خود را اعلام کردند و از حق قصاص خود گذشتند.

گل محمدی تاکید کرد: تلاش و رویکرد دستگاه قضایی و دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، ایجاد صلح و سازش و گسترش فرهنگ گذشت در کشور و استان می‌باشد.

دادستان ایرانشهر در پایان گفت: گذشت کردن یکی از فضیلت‌ها و ارزش‌های حاکم بر جامعه اسلامی و انسانی است که از سوی همگان به حکم سیره شرع و عقلا مورد توجه و عنایت قرار گرفته است بطوریکه خداوند متعال در قرآن کریم و آیات 178 و 179 از سوره بقره عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت را بر انتقام و مجازات می‌ستاید و بر کسانی که در عین توانایی از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می‌بندند درود می‌فرستد و آن را بعنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تایید قرار می‌دهد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.