×

مجازات خواستگار دروغگو چیست ؟

مجازات خواستگار دروغگو چیست ؟

بر اساس قانون هرگاه یکی از طرفین ازدواج به دیگری دروغ بگوید، باید مجازات قانونی را طی کند

مجازات-خواستگار-دروغگو-چیست-؟

بر اساس قانون هرگاه یکی از طرفین ازدواج به دیگری دروغ بگوید، باید مجازات قانونی را طی کند.

مجازات خواستگار دروغگو چیست؟ در بسیاری از مواقع دروغگویی و فریب دادن دیگران جرم محسوب می‌شود و مجازات قانونی دارد، اما اگر فرد دروغگو خواستگار شما باشد، چه مجازاتی را باید طی کند?

اگر هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج به طرف مقابل خود درباره میزان تحصیلات، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی، شغل و سمت خود یا وضعیت تأهلش دروغ بگوید باید مجازات قانونی را طی کند.

بر اساس قانون هرگاه یکی از زوجین پیش از عقد به دیگری درباره وضعیت زندگی خود دروغ بگوید به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم خواهد شد.

به عقد درآوردن زن شوهردار چه مجازاتی دارد؟

بر اساس قانون مجازات اسلامی و در بخشی که به جرایم ضد حقوق خانگی می‌پردازد، آمده است هرگاه فردی با علم، زن شوهردار یا زنی را که در عده فرد دیگری است، برای مرد دیگر عقد کند، به حبس از 6 ماه تا 3 سال یا از 3 میلیون تا 18 میلیون ریال جزای نقدی تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود و اگر این فرد دارای دفتر ازدواج و طلاق یا اسناد رسمی باشد، برای همیشه از تصدی دفتر ممنوع می‌شود.

البته در جای دیگر از قانون و در ماده 644 گفته شده است اشخاصی که عالماً مرتکب اعمال مجرمانه‌ای شوند و زنی که در قید زوجیت یا عده دیگری هست را به عقد دیگری در آورند یا هرگاه زن شوهردار یا زنی را که در عده است به عقد خود در بیاورد، به حبس از 6 ماه تا 2 سال یا از 3 تا 12 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.