×

اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق با هدف جلوگیری از هرگونه رانت

اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق با هدف جلوگیری از هرگونه رانت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق توضیحاتی داد

اجرای-طرح-تعیین-سقف-برای-ثبت-طلاق-با-هدف-جلوگیری-از-هرگونه-رانت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق توضیحاتی داد.

 ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق، پیرامون فلسفه اجرای این طرح، اظهار کرد: برخی از دفاتر طلاق با استفاده از یک سری روابط، درآمد‌های بسیار کلانی دارند و به دلیل حجم بالای ارباب رجوع، موجب اطاله در امور مردم می‌شوند، از سوی دیگر دفاتری هم هستند که به دلیل تعداد پایین مراجعه کننده، می‌توانند کار را سریع‌تر انجام دهند، اما معطل می‌مانند.

وی افزود: در راستای تسریع و تسهیل کار مردم و جلوگیری از هرگونه رانت در این صنف، سامانه‌‎ای به منظور تعیین سقف برای ثبت طلاق طراحی شده که این سامانه در سطح کشور اجرایی می‌شود و در چند استان نیز پایلوت شده است.

خداییان تصریح کرد: بر این اساس با توجه به میانگین درآمدی دفاتر طلاق هر شهرستان، سقف درآمدی و سندی تعیین و بر اساس این سقف، هر دفتری نسبت به ثبت طلاق اقدام می‌کند.

اطلاعیه کانون سردفتران ازدواج و طلاق در رابطه با اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق

در اطلاعیه کانون سردفتران ازدواج و طلاق در رابطه با اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق، آمده است:

«به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در کاهش علل و عوامل طلاق و اجرای عدالت پس از دوسال تلاش و کوشش فراوان طرح " تعیین سقف برای ثبت طلاق " مورد موافقت ریاست سازمان ثبت و تأیید ریاست محترم قوه قضائیه قرارگرفت و از تاریخ 1398/11/5 در سراسر ایران بر اساس میانگین وقایع طلاق شهر مرکز استان به علاوه 20 درصد برای دفاتر طلاق بصورت سالیانه اجرا می‌شود.

خداوند را سپاسگزاریم که توفیق اجرای مهم‌ترین طرح موثر در اجرای عدالت از زمان تاسیس سازمان ثبت تا کنون را نصیب ما کرد، طرحی که علاوه بر اجرای عدالت در حوزه دفاتر طلاق و دفع هرگونه مفسده منشأ اجرای عدالت در سایر اصناف خواهد شد و عدالتخواهی سردفتران ازدواج و طلاق و تلاش و کوشش ایشان در تحقق وعده الهی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را بر جریده تاریخ ثبت و ماندگار خواهد کرد، چراکه اجرای عدالت وعده الهی و بهره مندی از آن منوط به همت و اراده بندگانش نهاده شده است.

به همین منظور لازم است مختصری از روند اجرای طرح تقدیم شود:

«هیات مدیره کانون به محض شروع به خدمت و به دلیل اینکه حل معضل ایجاد شده در دفاتر طلاق را جزء برنامه‌های خود داشت بدون فوت وقت با تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت‌های موجود به صورت ابتکاری طرح " تعیین سقف برای ثبت طلاق " را به عنوان راهکار برون رفت از این معضل که روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شد را به تصویب رساند.

طرح تعیین سقف طلاق به مدت 6 ماه در دو استان آذربایجان شرقی و همدان به صورت آزمایشی اجرا و نواقص آن بر طرف شد و از تاریخ 1398/11/5 در سراسر کشور اجرایی شد.»

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.