×

بررسی 52 درصد پرونده های قصور پزشکی در تهران

بررسی 52 درصد پرونده های قصور پزشکی در تهران

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به حجم بالای کار در استان تهران، گفت بر اساس آمارها 26 درصد پرونده های کمیسیون و 52 درصد پرونده های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می شود

بررسی-52-درصد-پرونده-های-قصور-پزشکی-در-تهران

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به حجم بالای کار در استان تهران، گفت: بر اساس آمارها 26 درصد پرونده های کمیسیون و 52 درصد پرونده های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می شود.

مهدی فروزش، در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیسیون‌های تخصصی استان تهران با اشاره به حجم بالای کار سازمان پزشکی قانونی در استان تهران گفت: بر اساس آمارها 26 درصد پرونده‌های کمیسیون و 52 درصد پرونده‌های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می‌شود که این حجم کار نیازمند اختصاص فضای فیزیکی مناسب بود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و حساس کمیسیون‌های استان و ابراز خرسندی و رضایت از بهره برداری از ساختمان جدید این واحد خاطر نشان کرد: با اختصاص این فضا امکان دسترسی سریع‌تر و راحت تر به خدمات فراهم شده و قطعاً همکاران نیز برای ارتقای سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها تلاش بیشتری خواهند کرد.

در ادامه، لادن جعفرنژاد رئیس کمیسیون‌های استان تهران، با تاکید بر اینکه تلاش بر این است تا در کمیسیون‌ها هیچ حقی از مردم ضایع نشود گفت: به مردم و همچنین پزشکان اطمینان می‌دهیم که هیچ حقی از آنان در کمیسیون‌ها ضایع نمی‌شود و پرونده‌ها بدون هیچگونه جانبداری و با رعایت سرعت و دقت بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی عوارض در درمان بیماری‌ها طبیعی است خاطرنشان کرد: پزشک با رعایت اخلاق حرفه ای و برقراری ارتباط خوب با بیمار می‌تواند ضمن توضیح در خصوص عوارض درمان بیماری، از بخش قابل توجهی از شکایات جلوگیری کند.

جعفرنژاد سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون استان را نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر پرونده‌های علت فوت و روان پزشکی ظرف دو ماه و پرونده‌های قصور پزشکی تا سه ماه و نیم، مختومه می‌شود که زمان نسبتاً مناسبی است.

وی ارتقای کیفیت در نظرات کارشناسی کمیسیون‌ها را هدف اصلی عنوان و اظهار امیدواری کرد با تلاش همکاران در تحقق این هدف موفق باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.