×

لزوم برگزاری الکترونیکی انتخابات کانون وکلا

لزوم برگزاری الکترونیکی انتخابات کانون وکلا

وکیل دادگستری گفت با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا که منجر به تعلیق برگزاری انتخابات هیات مدیره کانون وکلا شده،باید فکری به حال الکترونیکی شدن این انتخابات کرد

لزوم-برگزاری-الکترونیکی-انتخابات-کانون-وکلا وکیل 

وکیل دادگستری گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا که منجر به تعلیق برگزاری انتخابات هیات مدیره کانون وکلا شده،باید فکری به حال الکترونیکی شدن این انتخابات کرد.

رسول کوهپایه زاده وکیل دادگستری گفت: جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و انتخابات سی و یکمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز که قرار بود این هفته 8 اسفند برگزار شود به دلیل رعایت جوانب احتیاطی و ایمنی برای حفظ سلامت همکاران و آحاد جامعه به تعویق افتاد.

وی افزود:این اقدام هیأت نظارت بر انتخابات  برای رعایت مصالح و منافع ایمنی و بهداشتی و سلامت جامعه قابل توجه و  تقدیر است، منتهی این موضوع یکی از ضعف‌های نحوه برگزاری انتخابات را از این حیث آشکار کرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: این درحالی است که کانون وکلای دادگستری مرکز شامل وکلای تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سمنان است و در روز رأی‌گیری عملا فقط تعدادی از وکلای مقیم تهران می توانند در روند انتخابات شرکت می‌کنند.

کوهپایه زاده گفت: با توجه به شرایط و مقتضیات روز حتماً ایجاب می‌کند ما از نحوه رأی‌گیری و انتخابات سنتی و دستی به سمت انتخابات الکترونیک گام برداریم که این مهم چندین سال است مورد تأکید همکاران قرار گرفته و زیرساخت‌های آن فراهم و مهیا شده اما متأسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

وی تصریح کرد: ایرادات جدی که در نحوه انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز انتخابات به صورت دستی و سنتی وارد است، هم میزان مشارکت را کاهش می‌دهد و هم حقوق مسلم سایر همکاران وکیل‌مان را در استان‌های سیستان و بلوچستان، سمنان و هرمزگان تخدیش می‌کند به هر حال آنها مجبور هستند برای شرکت در انتخابات رنج سفر و مشکلات رفت و آمد را برای خودشان هموار سازند.

وی گفت: با توجه به اتفاقی که رخ داده به نظر می‌رسد لازم است این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و یکی از برنامه‌های هیأت مدیره آتی وکلای مرکز باید تحقق انتخابات هیأت مدیره به صورت الکترونیک باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.