×

ارائه اینترنتی خدمات قضایی به منظور کاستن دفعات خروج مردم از منزل

ارائه اینترنتی خدمات قضایی به منظور کاستن دفعات خروج مردم از منزل

رئیس‌کل دادگستری گلستان به تلاش‌های دادگستری برای ارائه اینترنتی خدمات قضایی اشاره کرد و از مردم خواست، در راستای توصیه‌های پزشکان جز برای ضرورت از خانه خارج نشوند و خدمات قضایی و پیگیری پرونده‌های خود را اینترنتی انجام دهند

ارائه-اینترنتی-خدمات-قضایی-به-منظور-کاستن-دفعات-خروج-مردم-از-منزل

 رئیس‌کل دادگستری گلستان به تلاش‌های دادگستری برای ارائه اینترنتی خدمات قضایی اشاره کرد و از مردم خواست، در راستای توصیه‌های پزشکان جز برای ضرورت از خانه خارج نشوند و خدمات قضایی و پیگیری پرونده‌های خود را اینترنتی انجام دهند.

هادی هاشمیان با اشاره به این‌که بیشترین مراجعه مردم به محاکم برای پیگیری پرونده‌ها است، گفت: افراد می‌توانند از طریق سامانه ثنا با کد ۱۶ رقمی که هنگام ثبت دادخواست و شکایت به آنان داده‌شده، برای پیگیری روند رسیدگی به پرونده و آگاهی از فرآیند رسیدگی به سامانه www.adliran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: کسانی که نام کاربری یا شماره پرونده را فراموش کرده‌اند نیز می‌توانند تماس بگیرند. شماره تماس همه دادگستری‌ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان نیز در سایت www.dadgostari-gs.ir برای سهولت مردم در دسترس است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت ۳۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان، تصریح کرد: در همه شهرهای استان این دفاتر فعال است و از امروز علاوه بر خدماتی که تاکنون ارائه می‌کردند ثبت لوایح هم استانی‌ها نیز در این دفاتر امکان‌پذیر شد.

هاشمیان گفت: در راستای بخشنامه رئیس قوه قضاییه، جز پرونده‌هایی که امکان رسیدگی غیرحضوری دارند و پرونده‌هایی که فوری و ضروری هستند، رسیدگی به بقیه پرونده‌ها به فروردین ۹۹ موکول شد.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه رسیدگی به شکایت‌ها و دادخواست‌های جدید هم جز موارد ضروری برای جلوگیری از ازدحام مردم برای بعد از فروردین‌ماه تعیین وقت می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان از فراهم شدن بستر ارائه مشاوره حقوقی شبانه‌روزی برای گلستانی‌ها هم خبرداد و گفت: تا پیش از این مردم می‌توانستند فقط در ساعت اداری با شماره ۱۲۹ تماس و مشاوره حقوقی رایگان بگیرند، اما با فراهم شدن بسترهای جدید، امکان دریافت شبانه‌روزی مشاوره حقوقی برای شهروندان گلستانی فراهم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان بیان کرد: به این ترتیب افراد برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان و گفتگو با کارشناسان حقوقی نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری ندارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.