×

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات

قانون با توجه به بازدارندگی شدیدی که دارد نصب دوربین مداربسته را تنها در شرایطی خاص ممنوع اعلام کرده است

قوانین-نصب-دوربین-مداربسته-در-مشاعات

قانون با توجه به بازدارندگی شدیدی که دارد نصب دوربین مداربسته را تنها در شرایطی خاص ممنوع اعلام کرده است.

⁣آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟ نصب دوربین مداربسته به صورت کلی موضوعی نیست که توسط مراجع قانونی نادیده گرفته شود بلکه این موضوع مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

اما قانون با توجه به بازدارندگی شدیدی که دارد نصب دوربین مداربسته را  تنها در شرایطی خاص ممنوع اعلام کرده است.

دوربین مداربسته از نظر قانونی در چه اماکنی نصب می‌شود؟

 دوربین مداربسته در اکثر محیط‌های عمومی نصب می‌شود و این موضوع در حال حاضر هیچ منع قانونی ندارد البته منع قانونی نصب دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی تنها در صورتی به وجود می‌آید که این محیط در اطراف مکان‌های حساس مانند پادگان ها، پایگاه‌های هوایی و ... باشد.

یکی دیگر از محل‌هایی که دوربین مداربسته در آنجا نصب می‌شود محیط مشاعات است مشاعات مانند حیاط ساختمان، پارکینگ، راه پله و ... نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان دارد و در صورت تائید اعضای مجمع بر نصب دوربین مداربسته، دوربین نصب خواهد شد البته در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائیدیه، اعضای ساختمان می‌توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط‌های مشاعات کنند.

یکی دیگر از محل‌هایی که دوربین مداربسته در آنجا نصب می‌شود محیط‌های خصوصی است به صورت کلی نصب دوربین مداربسته در محیط‌های خصوصی دارای بیشترین حساسیت است.

  محیط‌های خصوصی شامل محیط‌هایی است که متعلق به حریم شخصی افراد مانند محیط داخلی منزل، اتاق خواب، اتاق رخت کن و ... است.

 باید توجه داشت که نصب دوربین مداربسته در محیط‌های خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر است.

 برای نصب دوربین مداربسته مخفی به هر نحو در محیط‌های مشاع یا خصوصی باید مجوز دریافت کرد، زیرا در صورت شکایت به واسطه نصب دوربین مخفی حتی در منزل خود فرد، این موضوع می‌تواند منجر به پرداخت جریمه سنگین یا تعقیب قضایی شود.
  اما جای سوال است که برای دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا دوربین در محیط‌های شخصی چگونه باید اقدام کنیم؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت جهت دریافت مجوز برای نصب دوربین مداربسته در محیط‌های غیر مجاز، پس از ارائه شکایت به واسطه تخریب، تهدید یا خطرات امنیتی با مطرح کردن ضرورت نصب دوربین مداربسته به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی می توان برای دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته در محل اقدام کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.