×

کلاهبرداری با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح

کلاهبرداری با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح

بیگمرادی از دستگیری فردی خبر داد که با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از مردم کلاهبرداری می‌کرد

کلاهبرداری-با-جعل-عنوان-کارمند-سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح

بیگمرادی از دستگیری فردی خبر داد که با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از مردم کلاهبرداری می‌کرد.

علیرضا بیگمرادی مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ، با اشاره به دستگیری فردی که با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح از مردم کلاهبرداری می‌کرد، گفت: این شخص با کسانی که اقدام به درج آگهی خرید وام فوری در تارنمای دیوار کرده بودند ضمن درج اسامی جعلی، گفت‌وگوی مجازی برقرار و آن‌ها را به صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی واتساپ و تلگرام با شماره همراه****۰۹۰۳۳۰۰ دعوت کرده بود.

وی افزود: شخص مورد نظر برای جلب اعتماد مردم، خود را کارمند سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و مداح معرفی می‌کند و با این ترفند که دو وام ۵۰ میلیون تومانی و ۱۲ میلیونی تومانی با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله به وی تعلق گرفته و چون به آن احتیاج ندارد حاضر است به خاطر رضای خدا در اختیار افراد نیازمند قرار دهد، از متقاضیان می‌خواهد مبلغ مسدودی یا اولین قسط را پرداخت کنند تا امکان اعطای وام میسر شود.

مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: این فرد سپس شماره کارتی را به عنوان حساب بانکی حسابرس ارشد سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای افراد متقاضی ارسال می‌کرد تا مبلغ مسدودی یا اولین قسط وام را به این حساب واریز کنند و بدین نحو زمینه کلاهبرداری را فراهم می‌کند.

وی درباره نحوه دستگیری متهم گفت: با گذشت زمان و عدم واریز وام به حساب متقاضیان، متهم به بهانه‌های مختلف، سعی در خریدن فرصت و پاک کردن کامل رد پای خود داشت تا اینکه با وصول برخی گزارش‌ها، اقدامات اطلاعاتی و فنی آغاز و مشارالیه شناسایی و دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم سابقه کلاهبرداری‌های دیگری نیز در سال‌های قبل داشته است.

بیگمرادی تصریح کرد: این شخص با غصب عنوان و متأسفانه تحریک احساسات مذهبی مردم و القای برخی واژگان تحریک کننده، در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده و از ۱۴ استان کشور در این پرونده، مالباخته وجود دارد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: افراد دیگری که با این روش از آنان کلاهبرداری شده، می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی تهران مراجعه کنند و شکایت خود را مطرح و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۲۹۰۲۵۳۹ تماس بگیرند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.