×

مهلت پرداخت جریمه های رانندگی

مهلت پرداخت جریمه های رانندگی

هرگاه ظرف مهلت معین از تاریخ ابلاغ قبض جریمه، متخلف جریمه مربوطه را پرداخت نکند، از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه کتبی با مهلت یک ماه مبنی بر پرداخت جریمه به وی ابلاغ می‌شود

مهلت-پرداخت-جریمه-های-رانندگی

هرگاه ظرف مهلت معین از تاریخ ابلاغ قبض جریمه، متخلف جریمه مربوطه را پرداخت نکند، از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه کتبی با مهلت یک ماه مبنی بر پرداخت جریمه به وی ابلاغ می‌شود.

ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مقرر می‌دارد هرگاه ظرف مهلت چهار ماه از تاریخ ابلاغ قبض جریمه، متخلف جریمه مربوطه را پرداخت نکند، از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه کتبی با مهلت یک ماه مبنی بر پرداخت جریمه به وی ابلاغ می‌شود.

در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهینامه، پلاک وسیله نقلیه تا زمان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی بـه 10 میلیون ریال برسد، راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد منـدرج در ماده (۵) قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی اقدام نکند، راهنمایی و رانندگی مکلف بـه توقیـف خـودرو تـا پرداخت جریمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است درخصوص این موارد ظرف یک هفته تعیین تکلیف کند.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.