×

اجرای عدالت نیازمند ساده‌زیستی و غنای روح انسان است

اجرای عدالت نیازمند ساده‌زیستی و غنای روح انسان است

اجرای عدالت نیازمند ساده‌زیستی و غنای روح انسان است

اجرای-عدالت-نیازمند-ساده‌زیستی-و-غنای-روح-انسان-است وکیل 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی : اجرای عدالت نیازمند ساده‌زیستی و غنای روح انسان است ایجاد جهش علمی در جهان بشریت از مهم‌ترین ویژگی‌های ظهور است

همایش بین‌المللی «امیر مهر» با حضور مهمانان داخلی و خارجی همایش بین‌المللی «دکترین مهدویـت»، در تالار حافظ شیراز با پخش سخنرانی از پیش ضبط شده آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی، دیروز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، در ادامه اختتامیه همایش بین‌المللی مهدویت که از دوم تا سوم مردادماه جاری در تهران برگزار شد، میهمانان خارجی و داخلی این همایش به‌منظور ارایه مقالات علمی و تخصصی در حوزه مهدویت در همایش «امیر مهر» به شهر شیراز سفر کردند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این پیام به بیان پیشینه تاریخی اعتقاد به وجود حضرت مهدی(عج) پرداخت و گفت: اعتقاد به وجود شخصی به نام مهدی، قیام کننده برای اجرای عدالت و تشکیل حکومت عادلانه در جهان، یکی از آموزه‌های اسلام است که در احادیث پیامبر اکرم(ص) پررنگ آمده است و منحصر به گروه شیعه نیست و اهل سنت هم در کتاب‌های خود به آن پرداخته‌اند.

وی افزود: مطلب به اندازه‌ای مسلم است که گاهی پیامبر اکرم(ص) در روایات خود، چهره حضرت مهدی(عج) را تصویر می‌کند، در داستان کربلا و شام هم امام سجاد(ع) در معرفی خود می‌فرماید «مهدی این امت از ماست»، بنابراین اگرچه شامیان از تعالیم اسلام دور بودند، ولی این تعبیر نشان می‌دهد که در آن زمان هم مردم با نام مهدی آشنا بودند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: ممکن است بین فرق، اختلاف نظری در مورد ویژگی‌های این مجری عدالت وجود داشته باشد، اما در اصل آن اتحاد نظر کامل وجود دارد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های حضرت مهدی(عج) و شرایط ظهور پرداخت و گفت: ایجاد جهش علمی در جهان بشریت از مهم‌ترین ویژگی‌های ظهور آن حضرت است و افزایش سطح علوم و دانش مردم از اهداف قیام حضرت مهدی(عج) است.

وی تعلیم و تربیت و اشاعه توحید و خداپرستی را از دیگر اهداف قیام آن حضرت برشمرد و گفت: بشریت از مسأله ظلم، رنج‌های زیادی در طول دوران دیده است و در حال حاضر هم همه ادعاهای حقوق بشری ابزاری برای ظلم و ستم بیشتر به انسان است، بنابراین مردم جهان از ظلم و جور خسته شده و به دنبال رهبری الهی برای استقرار عدالت هستند.

استاد عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: عدالت را نمی‌توان با زور و ارزش‌های مادی حاکم کرد، بلکه به ارزش‌های دیگری مثل ساده‌زیستی و غنای روح انسان برای اجرای عدالت نیازمندیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی معتقد است: دنیایی آرامش‌بخش است که فقر و دردمندی در آن وجود نداشته باشد و این زمانی رخ می‌دهد که ارزش‌های انسانی زنده شوند و سطح فکر مردم افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: این اشتباه است که برخی فکر می‌کنند، حضرت پس از ظهور دست به سلاح می‌شود و عده‌ای را می‌کشد، در حالیکه در آموزه‌های قرآن در عصر ظهور، صالحان حاکم می‌شوند و صالحان و قتل و خونریزی دو مقوله دور از هم هستند.

در این همایش از سایت اطلاع‌رسانی «امیر مهر» به نشانی www.amiremehr.ir رونمایی شد، نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ آغاز به‌کار کرد و نمایشگاه آثار هنری هنرجویان مهدی‌پژوه در نگارخانه تالار حافظ شیراز گشایش یافت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.