×

تفاوت تراس و بالکن از لحاظ ثبتی

تفاوت تراس و بالکن از لحاظ ثبتی

تراس جزء مشاعات است، اما بالکن همیشه جزء مساحت آپارتمان محاسبه می‌شود و البته در حالت خاصی تراس جزء مفروزات است، اما در همین حالت خاص مساحت تراس جزء آپارتمان محسوب نمی‌شود بلکه به آن منضم می‌شود

تفاوت-تراس-و-بالکن-از-لحاظ-ثبتی وکیل 

تراس جزء مشاعات است، اما بالکن همیشه جزء مساحت آپارتمان محاسبه می‌شود و البته در حالت خاصی تراس جزء مفروزات است، اما در همین حالت خاص مساحت تراس جزء آپارتمان محسوب نمی‌شود بلکه به آن منضم می‌شود.

بر اساس دستورالعمل تفکیک آپارتمان‌ها، تراس و بالکن قسمتی از ساختمان است که حداقل یک طرف آنها به سمت خارج باز باشد که به آنها تراس یا بالکن یک‎طرف باز، دو طرف باز یا سه طرف باز می‌گویند. اما همین تراس و بالکن با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که باید به آنها توجه داشت. اولین تفاوت این است که تراس غیرمسقف و بالکن مسقف است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت و جزء تفاوت‌ها به حساب می‌آید، این است که تراس جزء مشاعات است، اما بالکن همیشه جزء مساحت آپارتمان محاسبه می‌شود و البته در حالت خاصی تراس جزء مفروزات است، اما در همین حالت خاص مساحت تراس جزء آپارتمان محسوب نمی‌شود بلکه به آن منضم می‌شود.

برای مثال می‌توان گفت آپارتمانی به مساحت ۸۰ متر مربع به انضمام تراسی به مساحت ۵ مترمربع است، اما در بالکن گفته می‌شود آپارتمانی به مساحت ۹۵ متر که چهار متر مربع آن بالکن است.

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.