×

نکاتی کاربردی برای خرید خودرو دست دوم

نکاتی کاربردی برای خرید خودرو دست دوم

خرید خودرو به صورت نو یا دست دوم از جمله معاملاتی است که هیچ‌گاه تمام نشده و روزانه نیز به تعداد آن اضافه می‌شود خرید خودرو دست دوم نیازمند مد نظر قرار دادن نکات حقوقی متعددی است که در هنگام انعقاد قرارداد و خرید خودرو باید مورد توجه قرار گیرد

نکاتی-کاربردی-برای-خرید-خودرو-دست-دوم وکیل 

خرید خودرو به صورت نو یا دست دوم از جمله معاملاتی است که هیچ‌گاه تمام نشده و روزانه نیز به تعداد آن اضافه می‌شود.  خرید خودرو دست دوم نیازمند مد نظر قرار دادن نکات حقوقی متعددی است که در هنگام انعقاد قرارداد و خرید خودرو باید مورد توجه قرار گیرد.

نخستین گام برای خرید خودرو دست دوم، گرفتن تاییدیه سلامت فنی است و پس از آن باید بیمه‎نامه و اسناد خودرو مشاهده شوند تا مبایعه‎نامه پیش از ثبت سند تنظیم شود. همچنین باید از وضعیت فنی و تعمیرات خودرو آگاهی کافی به دست آوریم و نیز مراقب باشیم تا از اشخاص ممنوع‎المعامله خرید نکنیم. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه بسیار داشت، این است که از انتقال مالکیت به صورت وکالتی خودداری کنیم و خودرو را از شخصی بخریم که خود مالک خودروی مزبور است. مطابق با قانون، تعویض فوری پلاک به جهت امکان پیگیری‎های قضایی و انتظامی یکی از مهمترین اصولی است که باید حتماً رعایت شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.