×

آیا نصب دوربین در مشاعات ساختمان جرم است ؟

آیا نصب دوربین در مشاعات ساختمان جرم است ؟

نصب دوربین مداربسته در قسمت مشاع ساختمان‌های مختلف از جمله موضوعاتی است که تبدیل به چالشی برای اهالی ساختمان‌ها شده است

آیا-نصب-دوربین-در-مشاعات-ساختمان-جرم-است-؟

نصب دوربین مداربسته در قسمت مشاع ساختمان‌های مختلف از جمله موضوعاتی است که تبدیل به چالشی برای اهالی ساختمان‌ها شده است.

 با توسعه دانش و همچنین از سوی دیگر متاسفانه با بیشتر شدن میزان جرم و جرائم مختلف استفاده از دوربین‌های مداربسته برای ایجاد امنیت در منازل مسکونی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی که نصب دوربین مدار بسته در ساختمان‌های مسکونی برای جلوگیری از جرم و مجازات اهمیت بسیار زیادی دارد، اما گاهی اوقات این موضوع میان اهالی ساختمان‌ها تبدیل به یک چالش می‌شود.

یکی از سوالاتی که همواره وجود دارد این است که آیا نصب دوربین در مشاعات ساختمان جرم به حساب می‌آید یا خیر؟ که در پاسخ باید گفت  بر اساس قانون نصب دوربین در قسمت‌های مشاع اگر بدون اجازه سایر اهالی ساختمان باشد در زمره مزاحمت است.

بر اساس قانون نصب دوربین در مشاعات ساختمانی که مالکان متعددی در آنجا ساکن هستند اگر بدون رضایت تمامی آن‌ها باشد از مصادیق مزاحمت از حق خواهد بود.

در صورت شکایت یکی از ساکنان، دادگاه علاوه بر صدور حکم به تغییر وضعیت و رفع مزاحمت و برچیدن دوربین‌ها به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی از یک ماه تا یک سال را هم برای مرتکب در نظر خواهد گرفت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.