×

معاون وزیر دادگستری از تائید نهائی آئین دادری کیفری توسط شورای نگهبان خبر داد

معاون وزیر دادگستری از تائید نهائی آئین دادری کیفری توسط شورای نگهبان خبر داد

عبدالعلی میرکوهی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود هم اکنون آیین دادرسی کیفری در اداره تدوین قوانین مجلس و قرار است همراه با آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی ابلاغ شود

معاون-وزیر-دادگستری-از-تائید-نهائی-آئین-دادری-کیفری-توسط-شورای-نگهبان-خبر-داد وکیل 

عبدالعلی میرکوهی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: هم اکنون آیین دادرسی کیفری در اداره تدوین قوانین مجلس و قرار است همراه با آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی ابلاغ شود.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری اضافه کرد: البته شورای نگهبان بعد از چندین مرتبه ایراد به آیین دادرسی کیفری و رفع ایرادات با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون قضایی، آیین دادرسی کیفری را تایید کرد.

میرکوهی درباره آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی نیروهای مسلح، گفت: در لایحه تدوین شده در قوه قضاییه و دولت، آیین دادرسی نیروهای مسلح و الکترونیکی ضمیمه آیین دادرسی کیفری نبود اما در کمیسیون قضایی مجلس، دو قانون یادشده به آیین دادرسی کیفری ضمیمه و به شورای نگهبان ارسال شد.
معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: پس از ارسال آیین دادرسی کیفری باضمیمه آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی، شورای نگهبان ایراد گرفت که چون این دو قانون از ابتدا ضمیمه لایحه آیین دادرسی کیفری نبوده بنابراین باید به طور جداگانه بررسی شوند.

میرکوهی گفت: خوشبختانه در صحن علنی مجلس، بررسی آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی براساس اصل 85 قانون اساسی تصویب شد و هم اکنون بررسی دو لایحه یادشده در دستور کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.