×

مجازات اجاره حساب های بانکی

مجازات اجاره حساب های بانکی

قانون برای آن دسته از افرادی که حساب بانکی خود را به دیگران اجاره می‌دهند، مجازات‌های سنگینی تعیین کرده است مدتی است که اجاره حساب‌های بانکی توسط عده‌ای سودجو برای کسب درآمد‌های نامشروع رونق گرفته است

مجازات-اجاره-حساب-های-بانکی

 قانون برای آن دسته از افرادی که حساب بانکی خود را به دیگران اجاره می‌دهند، مجازات‌های سنگینی تعیین کرده است. مدتی است که اجاره حساب‌های بانکی توسط عده‌ای سودجو برای کسب درآمد‌های نامشروع رونق گرفته است.

در این روش کلاهبرداران از حساب بانکی افراد مخصوصا اشخاص گمنام در فضای تجارت سوءاستفاده می‌کنند و به نام آنها مبالغی هنگفت را به جیب می‌زنند.اما این روش کلاهبرداری و غیرقانونی از چشم قانون دور نمانده و قانونگذار برای آن دسته از افرادی که حساب بانکی خود را به دیگران اجازه می‌دهند، مجازات در نظر گرفته است. بر اساس قانون، در صورتی که فردی حساب و کد ملی خود را به دیگری اجاره دهد و به این نحو وجوهی که منشأ آنها اعمال مجرمانه بوده را در حساب خود نگهداری کند یا موجب نقل و انتقال آن شود، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به جرم پولشویی که مجازات آن استرداد تمام وجوه تراکنش‌شده و سود بانکی مقرر و همچنین جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبالغ تراکنش شده (عواید حاصل از جرم) است، محکوم می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.