×

بازرسان ماموران مالیاتی از مودیان به اخذ مجوز قانونی نیاز دارد

بازرسان ماموران مالیاتی از مودیان به اخذ مجوز قانونی نیاز دارد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری بازرسی ماموران مالیاتی از اقامتگاه قانونی و محل فعالیت و محل نگهداری دفاتر اسناد مؤدیان را منوط به اخذ مجوز قانونی دانست

بازرسان-ماموران-مالیاتی-از-مودیان-به-اخذ-مجوز-قانونی-نیاز-دارد وکیل 

هیات عمومی دیوان عدالت اداری بازرسی ماموران مالیاتی از اقامتگاه قانونی و محل فعالیت و محل نگهداری دفاتر اسناد مؤدیان را منوط به اخذ مجوز قانونی دانست.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری بازرسی مامورین مالیاتی از اقامتگاه قانونی و محل فعالیت و همچنین محل نگهداری دفاتر اسناد، مدارک و تجهیزات مودیان را منوط به اخذ مجوز قانونی دانست.

هیات عمومی دیوان تبصره ماده ۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۴ ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ را به جهت مخالفت با قانون ابطال کرد.

بر این اساس در ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم برای بازرسی منزل و محل فعالیت و نگهداری دفاتر و تجهیزات مودیان مالیاتی توسط بازرسان مالیاتی اخذ مجوز قضایی را الزامی دانسته است در حالی که تبصره ماده ۷ آیین نامه ذکر شده بر خلاف ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم صرفا برای بازرسی منازل مسکونی اخذ مجوز قضایی را ضروری دانسته و سه مکان دیگر را که در ماده ۱۸۱ قانون ذکر شده اند از شمول اخذ مجوز قضایی جهت بازرسی خارج کرده است؛ لذا تبصره ماده ۷ آیین نامه برخلاف اصول ۲۲ و ۲۵ قانون اساسی و ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم تشخیص داده شده و هیات عمومی دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.