×

اگر اموال بدهکار در مزایده به فروش نرسد ، چه خواهد شد ؟

اگر اموال بدهکار در مزایده به فروش نرسد ، چه خواهد شد ؟

در صورتی که اموال فرد بدهکار در مزایده قانونی به فروش نرود، مراحل قانونی طی خواهد شد بدهکار مالی برای پرداخت بدهی خود مجبور است اموالش را در مزایده به فروش بگذارد، اما گاهی اوقات ممکن است این مشکل پیش بیاید که پس از چندین مرتبه برگزاری مزایده هیچ یک از اموال او به فروش نرود

اگر-اموال-بدهکار-در-مزایده-به-فروش-نرسد-،-چه-خواهد-شد-؟

در صورتی که اموال فرد بدهکار در مزایده قانونی به فروش نرود، مراحل قانونی طی خواهد شد.بدهکار مالی برای پرداخت بدهی خود مجبور است اموالش را در مزایده به فروش بگذارد، اما گاهی اوقات ممکن است این مشکل پیش بیاید که پس از چندین مرتبه برگزاری مزایده هیچ یک از اموال او به فروش نرود.

در صورت بروز چنین مشکلی پس از برگزاری مزایده سوم توسط اجرای احکام دادگاه حقوقی درباره تسهیلات بانک و عدم فروش مرهونه، در صورتی که ارزش ملک ۳ برابر بدهی بانکی باشد، اقدامات قانونی انجام می‌شود.

مطابق با ماده ۱۳۱ قانون اجرای احکام مدنی، هرگاه مالی که مزایده از آن شروع می‌شود را خریدار نداشته باشد، محکوم‌له‌ می‌تواند مال دیگری از محکوم‌علیه معرفی و تقاضای توقیف‌ و مزایده آن را مطرح کند یا معادل طلب خود از اموال مورد مزایده را به قیمتی که ارزیابی شده است، قبول کند یا تجدید مزایده مال توقیف‎شده را تقاضا کند. هزینه آگهی مجدد به عهده محکوم‌له‌ است و هرگاه‌ طلبکاران متعدد باشند، رأی اکثریت آنها از حیث مبلغ طلب برای تجدید آگهی مزایده مناط اعتبار است.

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.