×

فروش امتیاز مسکن مهر غیرقانونی است

فروش امتیاز مسکن مهر غیرقانونی است

وزیر راه و شهرسازی فروش امتیاز واحدهای مسکونی مهر را غیرقانونی اعلام و تصریح کرد در هر مقطعی که از انجام چنین کاری آگاه شویم با خریدار برخورد و امتیاز فروشنده را لغو می‌کنیم

فروش-امتیاز-مسکن-مهر-غیرقانونی-است وکیل 

وزیر راه و شهرسازی فروش امتیاز واحدهای مسکونی مهر را غیرقانونی اعلام و تصریح کرد: در هر مقطعی که از انجام چنین کاری آگاه شویم با خریدار برخورد و امتیاز فروشنده را لغو می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی نیکزاد در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس افزود:‌ اقدامات کم نظیر دولت در بخش مسکن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت در طرح مسکن مهر گفت: نمونه چنین اقداماتی را در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای طرح مسکن مهر علاوه بر تامین زمین و خدمات زیر بنایی، ساخت راه‌های دسترسی و فضاهای روبنایی را نیز برعهده گرفته است، اظهارداشت: در حالی که شرکت های ساخت مسکن در سایر کشورهای دنیا سود مورد نظر خود را برای تحویل واحد مسکونی به مردم، از آنها مطالبه می‌کنند در ایران چنین اتفاقی نمی افتد و ارزش افزوده واحدهای مسکونی مهر نصیب متقاضیان آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت مسکن مهر در شهر جدیدی مانند پردیس با 100 میلیون تومان ارزش افزوده، برای صاحبان واحدهای مسکونی همراه است افزود: نظیر اقداماتی که دولت در بخش مسکن انجام داد را در دنیا سراغ نداریم.

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از وزارت نفت و شرکت ملی گاز به خاطر همکاری آنها در تامین گاز واحدهای مسکونی مهر ادامه داد: اگر سایر دستگاههای مسئول نیز همکاری لازم برای تامین تاسیسات زیربنایی را داشتند امروز واحد مسکن مهری که به دلیل نبود تاسیسات زیربنایی منتظر افتتاح باشد، نداشتیم.

نیکزاد سپس به ارزیابی دیدگاه های نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش مسکن پرداخت و گفت: با این‌که هیچ یک از این افراد اجرای طرح مسکن مهر را نفی نکرده اند باید به فردی که شیوه کنونی ساخت واحدهای مسکونی را ساخت مسکن در بیابان می داند یادآور شوم که درون شهر تهران زمین دولتی برای ساخت واحدهای مسکونی وجود ندارد. بنابراین اگر فردی از ساخت مسکن درون این شهر صحبت می کند یا شناختی از آن ندارد یا میزان زمینهای دولتی شهر تهران در دست او نیست .

وی با تاکید بر این‌که ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده را به دلیل وجود خدمات زیربنایی و روبنایی و مناسبات اجتماعی لازم، بسیار مطلوب می دانیم؛ تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که 99 درصد از 72 هزار هکتار بافت فرسوده کشور متعلق به اشخاص است و وارد شدن در این بافت ها نیازمند هزینه های مالی است که همین امر یکی از دلایل کندی حرکت دولتهای گذشته در بافتهای فرسوده نیز بوده است.

وی در پاسخ به کاندیدایی که عمر 20 ساله واحدهای مسکونی مهر صحبت کرده بود، نیز گفت: در طرح مسکن مهر آجری روی آجر گذاشته نمی‌شود مگر آنکه یک مهندس دارای صلاحیت از سازمان نظام مهندسی ساختمان بر آن نظارت داشته باشد . بنابراین اگر اتفاقی هم بیافتد مسئول مهندس همان سازمانی است که کاندیدای مورد نظر سالها بر آن ریاست داشته است.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص وعده مطرح شده برای واگذاری زمین ها به متقاضیان مسکن مهر نیز گفت: اگر افرادی که چنین وعده ای می دهند بتوانند موافقت بزرگان نظام با این کار را جلب کنند ما نیز مخالفتی نداریم اما فراموش نکنیم که واگذاری زمینها به صورت 99 ساله با هدف جلوگیری از ایجاد بورس خرید و فروش مسکن و واسطه گری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد واحد مسکونی مهر خود را بفروشد باید ابتدا تسهیلات دریافتی از بانک را تسویه کند، افزود: پس از تسویه تسهیلات با بانک نیز تنها اعیانی واحد مسکونی متعلق به صاحبخانه است و او تنها مجاز به فروش اعیانی آپارتمان است.

 نیکزاد فروش امتیاز واحدهای مسکونی مهر را نیز غیرقانونی اعلام و تصریح کرد: در هر مقطعی که از انجام چنین کاری آگاه شویم با خریدار برخورد و امتیاز فروشنده را لغو می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس نیز اشاره کرد و اظهار داشت : در این شهر جدید علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی بحث تامین خدمات روبنایی و تاسیسات زیربنایی نیز در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از 2 میلیون و 180 هزار واحد مسکونی شهری شروع شده تاکنون 1 میلیون و 130 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است و در روستاها نیز از 2 میلیون و 120 هزار واحد کار ساخت یک ونیم میلیون واحد مسکونی تمام شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.