×

نحوه برداشت از حساب شخصی که فوت کرده است

نحوه برداشت از حساب شخصی که فوت کرده است

حساب شخص متوفی بسته نمی‎شود اما بر روی همه سوابق فرد نزد شعبه، فوت صاحب حساب درج و از پرداخت سهم‌‎الارث «موجودی حساب» به ورثه، قبل از ارائه برگه انحصار وراثت و مفاصاحساب مالیاتی، ممانعت می‎شود

نحوه-برداشت-از-حساب-شخصی-که-فوت-کرده-است وکیل 

حساب شخص متوفی بسته نمی‎شود. اما بر روی همه سوابق فرد نزد شعبه، فوت صاحب حساب درج و از پرداخت سهم‌‎الارث «موجودی حساب» به ورثه، قبل از ارائه برگه انحصار وراثت و مفاصاحساب مالیاتی، ممانعت می‎شود.

حساب شخص متوفی پس از اطلاع بانک از فوت، بسته نمی‎شود. اما بر روی همه سوابق فرد نزد شعبه، فوت صاحب حساب درج می‎شود و از پرداخت سهم‌‎الارث «موجودی حساب» به ورثه، قبل از ارائه برگه انحصار وراثت و مفاصاحساب مالیاتی، خودداری به عمل می‎آید.

حداکثر مبلغ 10 میلیون ریال از موجودی مشتری متوفی بدون ارائه گواهی مالیاتی و انحصار وراثت، به وراث طبقه  اول «پدر، مادر، اولاد، اولاد اولاد و همسر» به شرط اینکه از تاریخ صدور گواهی فوت بیش از 6 ماه نگذشته باشد، پرداخت می‏شود.

ضمناً با توجه به اینکه حساب متوفی مسدود نشده و باز است، برنده شدن جایزه توسط شماره حساب متوفی بلامانع بوده و جایزه طبق مقررات و قوانین مربوط به ارث، متعلق به وراث خواهد بود.

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.