×

وکیل دعاوی بیمه ای در تهران

وکیل دعاوی بیمه ای در تهران

وکیل دعاوی بیمه ای در تهران

وکیل-دعاوی-بیمه-ای-در-تهران

بیمه، عقدی است که به موجب ان بیمه‌گر، در قبال دریافت مبلغی پول ( یعنی حق بیمه) در مقابل بیمه‌گذار، تعهد می‌کند تا با وقوع ریسک ( یعنی حادثه موضوع قرارداد) مبلغی را به شخص بیمه‌گذار، پرداخت نماید. حق بیمه، ما به ازای قانونی ریسک بیمه‌ای است. در زمان انعقاد قرارداد و زمان اجرای عقد بیمه‌‌، تعادل میان حق بیمه و ریسک باید وجود داشته باشد.

اهمیت بیمه به قدری، است که در اصل سوم قانون اساسی، یکی از وظایف حکومت اسلامی را، عمومی کردن بیمه، قرار داده‌شده است. در بند ۴ اصل بیست‌ویک و اصل چهل‌و چهار قانون اساسی، نیز از بیمه سخن به میان آمده است.

هدف از بیمه

شاید این فکر به نظر خطور کند که بیمه، منجر به منتفی شدن خطر می‌شود، اما این‌گونه نیست. بلکه بیمه، امکان جبران مالی خسارات ناشی از خطر را فراهم می‌کند. بیمه دریایی، سرآغاز بیمه در تاریخ است. بعدها بانکداران با افزایش تجارت از طریق دریا، تقسیم خطر بین محموله‌های دریایی را پذیرفتند، زیرا معتقد بودند که خدا همه کشتی‌ها را یک‌زمان غرق نمی‌کند.

امروزه انواع مختلف بیمه، وجود دارد و زندگی هر فردی با انواع مختلفی از بیمه، پیوند خورده است. در اوایل قراردادهای بیمه عمدتا حول، حمل و نقل دریایی منعقد می‌شد، بعدها بنا به احتیاجات متنوع انسان‌‌ها، انواع دیگر بیمه نیز پدید آمدند.

فرایند رسیدگی به شکایات بیمه ای توسط وکیل دعاوی بیمه در تهران

وکیل دعاوی بیمه در تهران فرایند رسیدگی به شکایت بیمه ای را شرح داده است:

مؤسسه بیمه موظف است با درج اطلاعیه در تمام مراکز صدور و پرداخت خسارت، در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات بیمه ای و فرآیند رسیدگی به شکایات اطلاع رسانی نماید. برطبق ماده ۲۶ قانون بیمه، مؤسسه بیمه موظف است واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات تحت نظارت و مسئولیت مستقیم مدیرعامل ایجاد و امکان دسترسی آسان برای عموم بیمه گذاران را در سطح کشور جهت طرح شکایات مربوطه فراهم نماید به گونه ای که حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز شکایات رسیدگی شوند.

ماده ۲۷ قانون بیمه

در صورت عدم رسیدگی به شکایات بیمه ای در شرکت بیمه، بیمه گذاران، بیمه شدگان یا صاحبان حقوق آنها م یتوانند موضوع مورد اختلاف را به صورت کتبی و همراه مدارک و دلایل لازم به بیمه مرکزی اعلام و تقاضای رسیدگی نمایند. بیمه مرکزی در صورت لزوم موضوع را همراه با مستندات آن برای ارایه توضیحات لازم به شرکت بیمه ذیربط اعلام خواهد نمود. شرکت بیمه موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دریافت مدار کفوق، پاسخ خود را به صورت مستدل و مستند به بیمه مرکزی اعلام نماید.

ماده ۲۸ قانون بیمه

بیمه مرکزی پس از بررسی شکایات واصله نظر خود را در مدت زمان متعارف به صورت مکتوب به طرفین اعلام خواهد نمود. نظر بیمه مرکزی برای شرکت بیمه ذی ربط لازم الاجرا است.

ماده ۲۹ قانون بیمه

 شرکت های بیمه موظفند اطلاعات مربوط به شکایات بیمه گذاران از نمایندگان و کارگزاران بیمه را به طور کامل با مدارک و مستندات بشرح زیر، هر ۶ ماه یکبار برای بیمه مرکزی ارسال نمایند:

•    تعداد شکایت های دریافتی از هر نماینده یا کارگزار

•    تعداد شکایتهای رسیدگی شده

•    میزان خسارت یا غرامت پرداختی به شاکیان

•    ادله اثبات در دعاوی بیمه ای

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.