×

وکیل دعاوی پیمان در تهران

وکیل دعاوی پیمان در تهران

وکیل دعاوی پیمان در تهران

وکیل-دعاوی-پیمان-در-تهران وکیل 

قراردادهای پیمانکاری به دوحالت کلی است:

•    قراردادهای مقطوع: در این نوع قرادادهای پیمانکاری با مبلغ مقطوعی به عنوان کل پیمان و یا مبلغ معینی برای واحد هر کار توافق می شود.

•    روش درصد کار تکمیل شده: در این نوع پیمان مخارج مجاز یا تعیین شده در قرارداد به پیمانکار تادیه و در ازاء خدمات انجام شده درصد معینی از مخارج یا حق الزحمه ثابتی به پیمانکار پرداخت می شود.

مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری

مراحل اجرای طرح در موسسات خصوصی و عمومی تفاوت چندانی ندارد و موسسات خصوصی کمابیش در اجرای عملیات پیمانکاری از تشریفات دولتی تبعیت می کنند، اجرای طرح های عمرانی در موسسات بخش عمومی تابع تشریفات خاصی است:

مبلغ پیمان: مبلغی است که پیمان براساس آن منعقد می شود و با توجه به شرایط عمومی پیمان مبلغ به آن اضافه یا کسر می گردد.

مدت پیمان: مدتی است که پیمانکار تعهد می کند در طی آن کارگاه را تجهیز و عملیات مورد پیمان را اجرا کند.

ضمانت نامه انجام تعهدات: در موقع امضای قرارداد پیمانکاری باید ضمانت نامه ای (درحال حاضر به مبلغ اولیه پیمان) از بانک مورد قبول کارفرما طبق نمونه ای که در موسسات رایج است تسلیم کارفرما کند.

نحوه پیگیری پرونده توسط وکیل دعاوی پیمان در تهران

پس از تعیین مرجع صالح به رسیدگی در دعاوی پیمان، نوبت به طرح دعوا می رسد. طرح دعوا در دادگاهها به موجب فرم مخصوصی که دادخواست نامیده می شود، صورت می گیرد. در این مرحله پیمانکار با کمک دانش تخصصی و حقوق یک وکیل دعاوی پیمان در تهران، جریان رسیدگی به حقوق مورد نظر خود را از ابتدای تهیه دادخواست تا وصول نتیجه و حکم نهایی پی گیری می نماید.

در حال حاضر ثبت بسیاری از دادخواستها در تهران از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه صورت می گیرد و در شهرستانها (فعلاً) برای ثبت دادخواست می بایستی مستقیماً به دادگاه صالح مراجعه نمود.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.