×

وکیل دعاوی کار در تهران

وکیل دعاوی کار در تهران

وکیل دعاوی کار در تهران

وکیل-دعاوی-کار-در-تهران وکیل 

قانون گذار چه کسانی را کارگر یا کارفرما می شناسند؟

قانون گذار در ماده ۲ قانون کارتعریف کارگر را بیان نموده است. در این ماده کارگر رافردی معرفی کرده که درمقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، سهم و یا… به درخواست کارفرما کارمیکند.

برای تشخیص کارگر از غیر کارگر می توان به مواردی اشاره کرد. از جمله:

•    نوع و طبیعت کار: گاهی نوع و طبیعت کار انجام شده می تواند ملاک تشخیص کارگر از غیر کارگر باشد.به خصوص زمانی که بین کارگر و پیمان کار می خواهیم این تمییز را قائل شویم .

•    معوض بودن کار، مابین کارگر و کارفرما: این امر میتواند وجه تمایز بین کارگر و غیرکارگر باشد.

و اما در ماده 3 قانون کار، قانونگذار به تعریف کارفرما هم اشاره کرده است.

تعریف کارفرما مستند به ماده ۳ قانون کار:

“کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند،مدیران و مسئولان و به طور عموم کلیه کسانی که عهده دار کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می گیرند. در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن است.”

وکیل دعاوی کار در تهران

بهترین وکیل دعاوی کار در تهران با اشرافی کامل نسبت به قوانین و مقررات قانون کار دفاعی موثر در پرونده از موکل می نماید. بهترین وکیل دعاوی کار در تهران وکیلی است که به منظور دفاع موثر از موکل اشراف و اطلاع کامل نسبت به قوانین موضوعه دارد.

وکیل خوب برای کارفرما با اطلاع کامل نسبت به قوانین و بخش نامه ها مانع سوء استفاده و زیاده خواهی شخصی که خود را کارگر معرفی می نماید. وکیل خوب برای کارگر می تواند با تجربه و اشراف خود از قوانین موجب آن شود که تا تمام حق و حقوق کارگر را کارفرما مطالبه نماید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.