×

ایجاد دادگاه های تجاری می تواند گره اطاله دادرسی را باز کند

ایجاد دادگاه های تجاری می تواند گره اطاله دادرسی را باز کند

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت ایجاد دادگاه‌های تجاری می‌تواند گره بسیاری از پرونده‌هایی که اطاله آن باعث معطل شدن قسمتی از توان اقتصادی کشور شده است، را باز کند

ایجاد-دادگاه-های-تجاری-می-تواند-گره-اطاله-دادرسی-را-باز-کند وکیل 

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: ایجاد دادگاه‌های تجاری می‌تواند گره بسیاری از پرونده‌هایی که اطاله آن باعث معطل شدن قسمتی از توان اقتصادی کشور شده است، را باز کند.

علی غفوری با مثبت ارزیابی کردن ایجاد دادگاه‌های تجاری و رسیدگی تخصصی محاکم، اظهار کرد: لازمه امور تجاری، تعیین تکلیف فوری آن است تا بلاتکلیفی یا تعطیلی آن موجب اخلال در امور اقتصادی کشور نشود.

وی ادامه داد: اگرجه در گذشته در نظام حقوقی ما به این موضوع توجه شد، اما به مرور از نظام دادرسی حذف شد.

این وکیل دادگستری در گفت‌وگو با میزان تصریح کرد: باید بر این نکته توجه داشت که علاوه بر تعیین محاکم ویژه امور تجاری، باید با اصلاح قانون، فرآیند دادرسی در امور تجاری مختصر شده و امنیت امور تجاری حفظ شود.

غفوری تاکید کرد: از طرفی عدم شفافیت مشاغل تجاری و شناخت دقیق تجار برابر قوانین فعلی مانع از موفقیت کامل این محاکم است که با توجه به پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی و تجارت به‎ویژه گسترش کسب‎وکار‌های مجازی، اصلاح قانون تجارت ضروری به نظر می‌رسد.

وی بیان کرد: با استفاده از تجربیات گذشته کشور در این خصوص، مطالعه تطیبقی این موضوع در سایر نظام‌های حقوقی، ایجاد بستر‌های قانونی و آموزش قضات متخصص و ورزیده در دعاوی مربوط به امور تجاری می‌توان از ظرفیت محاکم ویژه دعاوی برخودار شد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: به طور قطع اقدام قوه‎قضاییه در این راستا مثبت و موثر خواهد بود و می‌توان گره بسیاری از پرونده‌هایی که اطاله آن باعث معطل شدن قسمتی از توان اقتصادی کشور شده است، را باز کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.