×

اطلاعیه اسکودا مبنی بر خلاف قانون بودن اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل

اطلاعیه اسکودا مبنی بر خلاف قانون بودن اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در واکنش به برخی اخبار مبنی بر صدور پروانه وکالت برای قضات شاغل با انتشار اطلاعیه ای اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل را خلاف قانون دانست

اطلاعیه-اسکودا-مبنی-بر-خلاف-قانون-بودن-اعطای-پروانه-وکالت-به-قضات-شاغل

 اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در واکنش به برخی اخبار مبنی بر صدور پروانه وکالت برای قضات شاغل با انتشار اطلاعیه ای اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل را خلاف قانون دانست.

به گزارش اختبار اخیرا در فضای مجازی اخباری مبنی بر اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل درآستانه تصویب احتمالی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار منتشر شده بود، بر اساس یکی از تبصره های این طرح، هیچ کس از جمله قضات بازنشسته نمی تواند بدون شرکت در آزمون وکالت پروانه وکالت بگیرد.

تاکنون بر اساس ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا، برخی افراد از جمله قضات مستعفی و بازنشسته و کارمندان حقوقی بازنشسته از شرکت در آزمون وکالت معاف و کانون های وکلای دادگستری مجبور به صدور پروانه وکالت برای این افراد بودند.

اسکودا در این اطلاعیه تاکید کرده است که به تصریح بند ۲ ماده ۱۰ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا اعطای پروانه وکالت به قضات و مستخدمین دولت در حین اشتغال به خدمت ممنوع است.

متن اطلاعیه اسکودا به شرح زیر است:

اطلاعیه احتراماً پیرو سوالات معتدد همکاران در خصوص اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل در دادگستری به اطلاع می رساند که این امر برخلاف نص صریح قانون (ماده هشت، بند الف و ب لایحه قانون استقلال کانونهای وکلا و ماده دهم همان قانون، قانون منع تصدی بیش از یک شغل و سایر قوانین مربوطه) بوده و چنین اقدامی از سوی هیچ یک از کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور انجام نشده است.

حسب اطلاعات به دست آمده، این اقدام از سوی نهاد موازی (مرکز امور مشاوران قوه قضاییه) در حال انجام است. لازم به ذکر است که کانونهای وکلای دادگستری ایران، در طی سالهای گذشته تا امروز براساس قانون، مجاز به صدور پروانه وکالت برای قضات با احراز شرایط قانونی، پس از اتمام دوره قضاوت ایشان، هستند که این امر منصرف از اعطای پروانه وکالت همزمان با اشتغال در منصب قضاوت است.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

منبع : پایگاه خبری اختبار

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.