×

معتاد متجاهر کیست؟

معتاد متجاهر کیست؟

معتاد متجاهر به مصرف‌کنندگان مواد مخدری گفته می‌شود که به صورت آشکارا اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند

معتاد-متجاهر-کیست؟ وکیل 

معتاد متجاهر به مصرف‌کنندگان مواد مخدری گفته می‌شود که به صورت آشکارا اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند.

 متجاهر کسی است که کاری را آشکارا انجام دهد و معتاد متجاهر هم به معتادی گفته می شود که به صورت آشکارا مواد مخدر مصرف می کند. این دسته از معتادان با وجود بسترهای لازم برای درمان و حتی حمایت‌های خانواده و دولت حاضر به ترک کردن اعتیاد خود نیستند.

اگر فردی برای درمان از قانون تبعیت نمی‌کند و استمرار به مصرف مواد مخدر دارد و قصد اصلاح ندارد از مصادیق تجاهر به اعتیاد است. همچنین اگر فردی پس از دوبار دستگیری و اسکان در مراکز ترک اعتیاد برای مرحله سوم دستگیر شود باز هم از مصادیق معتاد متجاهر است.

بنا بر تعریف ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین اگر کسی برای جبران هزینه‌های مصرفی خود خرده‌فروشی ‌کند هم از مصادیق معتاد متجاهر است و البته کسی هم که در بازرسی بدنی از او مواد مخدر یا آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف شود هم معتاد متجاهر محسوب می‌شود.

نیمه اول سال ۱۳۹۹، رئیس سابق قوه قضائیه در نشست آسیب شناسی و بررسی روند مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت دارترین مسائل کشور است که مقابله با آن نیازمند عزم همگانی در سطوح عالی کشور است و پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر ضروریست.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معتاد متجاهر مجرم است و باید با معتادان متجاهر به عنوان مجرم برخورد شود و مطلقاً نباید اجازه داد نقطه‌ای از شهر در هیچ کجای کشورمان به محل امنی برای معتادان متجاهر تبدیل شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.