×

مطالبه نفقه و مهریه از ارث شوهر فوت شده

مطالبه نفقه و مهریه از ارث شوهر فوت شده

پرداخت مهریه از ترکه متوفی به این صورت است که زوجه می تواند مهریه خود را درصورتی که قبلا نبخشیده یا دریافت نکرده باشد، از ترکه متوفی دریافت کند برای این منظور زن بعد از فوت همسرش می تواند برای مطالبه مهریه از ارث، دادخواستی در دفاتر خدمات قضایی مبنی بر مطالبه مهریه تقدیم و اقامه دعوا کند میزان مهریه زوجه با نرخ روز محاسبه و پرداخت شده و نرخ روز طبق شاخص بانک مرکزی محاسبه و تعیین می شود

مطالبه-نفقه-و-مهریه-از-ارث-شوهر-فوت-شده وکیل 

پرداخت مهریه از ترکه متوفی به این صورت است که زوجه می تواند مهریه خود را درصورتی که قبلا نبخشیده یا دریافت نکرده باشد، از ترکه متوفی دریافت کند. برای این منظور زن بعد از فوت همسرش می تواند برای مطالبه مهریه از ارث، دادخواستی در دفاتر خدمات قضایی مبنی بر مطالبه مهریه تقدیم و اقامه دعوا کند. میزان مهریه زوجه با نرخ روز محاسبه و پرداخت شده و نرخ روز طبق شاخص بانک مرکزی محاسبه و تعیین می شود. 

نکته قابل توجه این است که اگر زنی بمیرد و همسرش زنده باشد فرزندان می توانند مهریه مادر متوفی خود را با دادخواست مطالبه طلب (مهریه زن) مطالبه کنند. ذکر این نکته نیز لازم است که مطالبه مهریه، از ارث زوجه کم نمی کند. همچنین در صورتی که ثابت شود مرد در زمان حیاتش، نفقه پرداخت نکرده است، نفقه زوجه از ترکه شوهر، قابل وصول است. ولی اگر زوجه در زمان حیات متوفی با وی زندگی می کرده و غذا، پوشاک و مسکن برای وی فراهم بوده، نفقه قابل وصول نیست.

 

منبع : روزنامه حمایت

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.