×

امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی فراهم شد

امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی فراهم شد

خندانی گفت سامانه «سند من» امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی را فراهم کرده تا فرد متقاضی بتواند از خانه، سند رسمی تنظیم کند

امکان-تنظیم-سند-بدون-حضور-در-دفتر-اسناد-رسمی-فراهم-شد وکیل 

خندانی گفت: سامانه «سند من» امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی را فراهم کرده تا فرد متقاضی بتواند از خانه، سند رسمی تنظیم کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: برای تنظیم اسناد رسمی، شخص باید حداقل سه بار به دفترخانه مراجعه کند اما در صورت استفاده از سامانه سند من فقط یک بار برای امضا و اثرانگشت حضور پیدا می‌کند که این موضوع در کاهش هزینه‌ها و انجام سفر‌های درون‌شهری و ترافیک و مصرف سوخت تأثیر مثبت دارد.

به گفته خندانی پس از انجام صحت‌سنجی و انجام احراز هویت با پیامک امکان تنظیم سند به متقاضی اعلام می‌شود که در این مرحله شخص متقاضی با اسکن از مدارک خود از طریق گوشی، تصاویر را به دفترخانه ارسال و سردفتر مدارک را بررسی می‌کند و در ادامه سند رسمی تنظیم و برای شخص متقاضی ارسال می‌شودر و در مرحله آخر متقاضی و طرفین معامله تنظیم سند برای امضا و ثبت اثرانگشت در دفترخانه حاضر می‌شود.

او گفت: فعالیت این سامانه در دو استان به صورت آزمایشی در حال انجام است و تا پایان تیر همه دفاتر اسناد رسمی استان‌ها قابلیت اتصال به آن را خواهند داشت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.