×

اتمام آرشیو الکترونیکی دفاتر سنتی اسناد رسمی تا سه ماه آینده

اتمام آرشیو الکترونیکی دفاتر سنتی اسناد رسمی تا سه ماه آینده

اقبالی گفت آرشیو الکترونیکی دفاتر قدیمی دفاتر اسناد رسمی از سال گذشته آغاز و بالغ بر ۶۵ درصد این دفاتر تا آخر خرداد ماه به اتمام رسیده است

اتمام-آرشیو-الکترونیکی-دفاتر-سنتی-اسناد-رسمی-تا-سه-ماه-آینده وکیل 

اقبالی گفت: آرشیو الکترونیکی دفاتر قدیمی دفاتر اسناد رسمی از سال گذشته آغاز و بالغ بر ۶۵ درصد این دفاتر تا آخر خرداد ماه به اتمام رسیده است.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آرشیو الکترونیکی دفاتر سنتی اسناد رسمی تقریبا در ۵ استان به اتمام رسیده و با وجود برنامه ریزی‌هایی که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است در ۲ الی ۳ ماه آینده آرشیو الکترونیکی دفاتر قانونی دفاتر اسناد رسمی کل کشور به اتمام می‌رسد البته به جزء استان تهران، زیرا دارای ۲ هزار و ۴۰۰ دفاتر اسناد رسمی است که تعداد بالایی محسوب می‌شود.

به گفته اقبالی آرشیو الکترونیکی دفاتر قدیمی دفاتر اسناد رسمی باعث می‌شود که سوءاستفاده‌ها کاهش پیدا کند و در زمینه جعل اوراق و اسناد نیز آرشیو پرونده‌های ثبتی را تقریبا به ۹۳ درصد رسانده ایم و تا پایان سال ۱۴۰۱ آرشیو پرونده‌های املاک و داده آمایی به اتمام می‌رسد.

او گفت: هراندازه که اوراق سنتی حذف و به صورت الکترونیکی در سامانه‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بارگذاری شود، می‌توانیم به راحتی به صورت الکترونیکی از این اوراق استفاده کنیم، همچنین نحوه نگهداری نیز نسبت به قبل بهتر و امن‌تر می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت مستندسازی و سنددار کردن املاک توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: بیشترین مستند سازی و سند دار کردن املاک مربوط به اراضی دولتی است، زیرا حجم زیادی از زمین خواری‌ها مرتبط با اراضی دولتی و مکان‌هایی که متولی آن دولت است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.