×

چند نکته برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

چند نکته برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

در خریدهای اینترنتی، نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشید چرا که کلاهبرداران در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب افراد می‌کنند

چند-نکته-برای-پیشگیری-از-کلاهبرداری-اینترنتی وکیل 

در خریدهای اینترنتی، نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشید چرا که کلاهبرداران در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب افراد می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اعلام کرد: با رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن و روبرو شدن جامعه با عصر جدیدی از زندگی به نام عصر سایبر یا عصر اطلاعات و شکل‌گیری دهکده جهانی به واسطه در نوردیدن مرزهای فیزیکی و جغرافیایی، انسان امروزی جرائم جدیدی را نیز تجربه می‌کند که این جرائم به واسطه دسترسی مجرمان به ابزار و فناوری‌های جدید است.
 
سرهنگ عرفانی در تشریح عنوان فیشینگ افزود: عده‌ای از کلاهبرداران که به داخل کشور هم محدود نمی‌شوند و به صورت فرا ملی، ‌با ایجاد صفحات جعلی (فیشینگ) اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که تعداد آنها نیز رو به افزایش است، طعمه‌های خود را از بین افراد ناآگاه یا کم آگاه انتخاب می‌کنند.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به توسعه علم و تجارت الکترونیکی شهروندان در خریدهای آنلاین به‌خصوص تجارت جهت خرید از خارج از کشور بصورت واریز پول به حساب فروشنده، از طریق اینترنت نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند چراکه کلاهبرداران در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب افراد می‌کنند.
 
عرفانی تأکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود قبل از به خطر افتادن سرمایه و جهت جلوگیری از خطرات احتمالی صفحات جعلی، آگاهی خود را نسبت به درگاهی که می‌خواهید پول را واریز کنید بالابرده و با استعلام از مبداءخرید و شناخت کامل از سفارش خود، درگاه مورد نظر را بررسی کرده تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.
 
وی افزود: کاربران اینترنتی تا حد ممکن به مراکز عمومی جهت استفاده از عملیات بانکی مراجعه نکرده و در صورت نیاز نکات ایمنی ذیل را مد نظر قرار دهید.
 
1- کاربران در خصوص وارد کردن رمز کارت عابر بانک از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.
 
2-برای امنیت بیشتر در خصوص وارد کردن رمز اینترنتی بهتر است پس از وارد کردن قسمتی از رمز، به صفحه دیگری مانند word رفته و با تایپ چند کاراکتر مختلف، مجدد به صفحه رمز برگشته و ادامه رمز را تایپ کنید تا رمز شما قابل شناسایی نباشد.
 
3- از جعلی نبودن آدرس بانک مورد نظر، قبل از وارد کردن رمز اطمینان حاصل کنید و حتماً دقت داشته باشید منو تولبار درگاه بانک انتخابی باhttps شروع شود زیرا  http و fttp قابل نفوذ هستند. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.