×

ثبت ازدواج و طلاق مکانیزه می شود

ثبت ازدواج و طلاق مکانیزه می شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام اینکه با ایجاد پایگاه جمعیتی کشور در 31 استان کشور انتخاباتی بدون مشکل داشتیم، گفت فراهم شدن انتخابات الکترونیکی اقدامی وزین برای نظام اسلامی است

ثبت-ازدواج-و-طلاق-مکانیزه-می-شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام اینکه با ایجاد پایگاه جمعیتی کشور در 31 استان کشور انتخاباتی بدون مشکل داشتیم، گفت: فراهم شدن انتخابات الکترونیکی اقدامی وزین برای نظام اسلامی است.

ایسنا: دکتر ناظمی اردکانی در افتتاحیه گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور که به میزبانی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال در راستای نوین سازی حرکتی اصولی و برنامه محور را دنبال می کند .
 
وی ادامه داد: برای تدوین برنامه های راهبردی باید به فلسفه وجودی ثبت احوال و اهداف آن توجه داشت.
 
معاون وزیر کشور با بیان اینکه ثبت احوال در قالب سه ماموریت، پیگیر اهداف سازمانی است، تصریح کرد: ثبت وقایع، صدور اسنادهویتی برای ایرانیان، تولید اطلاعات و نشر آمار جمعیتی، از شاخص‌های برنامه‌های تدوین شده ثبت احوال است.
 
وی افزود: برای ثبت آمار حیاتی آنچه مهم است روزآمد کردن آمارهاست که با استفاده از فناوری نوین امکانپذیر است و با استفاده از فناوریهای نوین، امکان جعل اسناد حاکمیتی به صفر می رسد.
 
ناظمی اردکانی در ادامه انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی را مکان محور دانست و ادامه داد: تمامی اطلاعات و آمار سازمان ثبت احوال کشور به سمت روزآمدی در حرکت است.
 
وی با تاکید بر گسترش شبکه اعلام، بیان داشت: شبکه اعلام به عنوان راهبرد ثبت وقایع حیاتی باید گسترش یابد و از لحاظ ارتباطی، گستردگی لازم را داشته باشد تا هرگونه وقایع حیاتی به روز باشد.
 
ثبت ازدواج و طلاق تا پایان امسال مکانیزه می‌شود
 
ناظمی اردکانی یکی از بخش هایی که نیاز به توجه بیشتر و برنامه ریزی دارد را ثبت ازدواج و طلاق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ثبت این وقایع به صورت دستی انجام می شود.
 
وی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه تا پایان امسال ثبت ازدواج و طلاق در کشور با سیستم مکانیزه انجام می شود، خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از این پرونده ها تا شهریورماه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
 
رئیس سازمان ثبت احوال افزود: تاکنون بالغ بر 60 درصد واحدهای ثبت احوال مجهز به فناوری نوین شده اند و ارتباط مستقیم با پایگاه جمعیتی کشور دارند.
 
تا پایان شهریور تمامی اطلاعات در دستگاه های اجرایی مبتنی بر پایگاه جمعیتی است
 
ناظمی اردکانی اهمیت روزآمد شدن پایگاه جمعیتی کشور را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: به طور مثال در حال حاضر پایگاه جمعیتی کشور با پایگاه هدفمند سازی یارانه ها به صورت ارگانیک عمل می کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر پایگاه‌های امنیتی، بانکی کشور با پایگاه‌های جمعیتی مرتبط هستند.
 
معاون وزیر اظهار داشت: اینکه شناسنامه های دست نویس مکانیزه شد، اقدام ارزشمندی بود که در مرحله نخست هرگونه جعل شناسنامه را به صفر رساند.
 
وی اضافه کرد: در مراحل بعدی، شناسنامه مبتنی بر پایگاه جمعیتی صادر می شود که بدینوسیله ضریب امنیت افزایش می یابد.
 
ناظمی اردکانی با بیان اینکه تا پایان شهریور تمامی اطلاعات در دستگاه های اجرایی مبتنی بر پایگاه جمعیتی است، تصریح کرد: این اقدام، جعل اسناد هویتی را به صفر می رساند.
 
معاون وزیر کشور به اجرای پروژه مهم زیرساختی دیگری در سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان جایگزین کارت شناسایی ملی از اقدامات پر ثمری است که به صورت آزمایشی در شهر قم انجام شده و بعد از آن در استانهای دیگر اجرا خواهد شد.
 
اتصال 100 شبکه استعلام به پایگاه جمعیتی کشور
 
وی از اتصال 100 شبکه استعلام به پایگاه جمعیتی کشور خبرداد و گفت: از اقدامات دیگری که جعل اسناد هویتی را به صفر می رساند گسترش شبکه استعلام است که در حال حاضر 100 دستگاه به پایگاه جمعیتی کشور متصل است.
 
ناظمی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر یک نسخه از پایگاه جمعیتی در 60 هزار نقطه کشور نصب شد، افزود: اخذ رای بعد از استعلام و ثبت سند هویتی ارائه شده در پایگاه جمعیتی انجام می شد.
 
وی ادامه داد: با ارائه آمارهای دقیق ثبت احوال گزارش آرا به صورت تحلیلی امکان پذیر است.
 
تغییر کدپستی به استان‌ها واگذار شد
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اسناد راکد از اقدامات نوین در راستای مکانیزه شدن سیستم کاری است، تصریح کرد: ثبت کد پستی از جمله راهبردهایی بود که توسط آن، اطلاعات به صورت مکان محور احصا شد.
 
وی تغییر کد پستی را از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال کشور دانست و ادامه داد: البته استان ها می توانند به طور مستقل نسبت به تغییر کدپستی اقدام کنند و ابتکار عمل را به سایر استان ها انتقال دهند.
 
ناظمی با بیان اینکه در سال گذشته در رابطه با ثبت اطلاعات، شاهد برگزاری همایش های مختلف بودیم، بیان داشت: با تصمیماتی که اتخاذ شد سیاست های جمعیتی اصلاح و روش ها تغییر کرد.
 
وی افزود: همه اقدامات سازمان ثبت احوال کشور بایستی برای تسهیل در فرایند کار و خدمات رسانی به مردم باشد.
 
وی به موضوع آرشیو الکترونیک در سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: کمتر از دو سال است که پروژه آرشیو الکترونیکی در کشور انجام شده و تاکنون از 120 میلیون سند موجود 106 میلیون عدد آرشیو شده است.
 
ناظمی اردکانی آرشیو الکترونیک را عاملی موثر در ارائه خدمات مناسب به همه ایرانیان در هر نقطه ای از کشور عنوان کرد و یادآور شد: ضرورت دارد استان هایی که در این حوزه عقب ماندند تلاش کنند تا خدشه ای در کار استان های پیشتاز ایجاد نشود.
 
وی افزود: خدماتی که مبتنی بر پایگاه جمعیتی باشد زمانبر نیست و در اسرع وقت انجام می شود.
 
معاون وزیر کشور تاسیس دفاتر پیشخوان ثبت احوال را برای سهولت در کار شهروندان دانست و گفت: توسعه دفاتر پیشخوان ثبت احوال نیاز به ارزیابی از عملکرد دفاتر قبلی در کشور است.
 
چند هزار پرونده مشکوک التابعه است
 
وی قضازدایی در روند فعالیت ها ثبت احوال را عاملی در سهولت کار دانست و یادآور شد: قانون این اجازه را داد تا ثبت احوال به طور مستقل در تغییر نام ها اقدام کند.
 
ناظمی به نحوه رسیدگی به پرونده های مشکوک التابعه اشاره کرد و گفت: چند هزار پرونده در سازمان ثبت احوال متعلق به مشکوک التابعه است که میزان این پرونده ها در استان ها متغیر است.
 
وی افزود: اینگونه پرونده ها در شورای تامین رسیدگی شود تا گره اینگونه معضلات گشوده شود.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور به اقدامات فرهنگی انجام شده در این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: مهندسی فرهنگ نام و نامگزینی از اقدامات فرهنگی ، در ثبت احوال کشور است.
 
وی ایجاد گنجینه اسناد هویتی را از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام در برخی از استان ها به خوبی انجام شده و حتی در برخی شهرستان ها نیز عملیاتی شده است.
 
وی با بیان اینکه گنجینه اسناد هویتی تا حدودی به شکل اصلی خود در سطح ملی رسیده و رونمایی از اسناد هویتی شخصیت های بزرگ و فرهیخته کشور نیز، در دستور کار استان ها قرار گرفته است، افزود: صدور و رونمایی از شناسنامه شهدای برجسته به نام هر شهرستان در سطح استان ها اجرا شود.
 
ناظمی اردکانی در خاتمه موضوع گسترش گردهمایی سادات در استان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نخستین تجربه این گردهمایی در قم صورت گرفت و در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گردهمایی سادات در استان ها برگزار می‌شود. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.