×

انفصال از خدمت 23 سردفتر در سال 91-جزای نقدی برای 234 سردفتر متخلف

انفصال از خدمت 23 سردفتر در سال 91-جزای نقدی برای 234 سردفتر متخلف

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از انفصال از خدمت 23 سردفتر در سال 91 و پرداخت جزای نقدی برای 234 سردفتر متخلف در سال 91 خبر داد

انفصال-از-خدمت-23-سردفتر-در-سال-91-جزای-نقدی-برای-234-سردفتر-متخلف وکیل 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از انفصال از خدمت 23 سردفتر در سال 91 و پرداخت جزای نقدی برای 234 سردفتر متخلف در سال 91 خبر داد.

احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضای خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: در گذشته نظارت دقیقی بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی وجود نداشت و تنها به بازرسی‌های دوره‌ای از این دفاتر اکتفا می‌شد اما در سال 91 اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفت.
 
وی افزود: نخستین اقدام این بود که مجموعه پرداخت‌ها در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی درآمد و فرآیند ثبت به شکل آنلاین تحت نظارت قرار گرفت.
 
تویسرکانی گام بعدی را ایجاد کارتابل الکترونیکی برای همه دفترخانه‌ها دانست و گفت: با ایجاد این کارتابل تمامی دستور‌العمل‌ها و بخش‌نامه‌ها به سرعت، به تمام دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.
 
معاون قوه قضائیه، بحث الکترونیکی کردن استعلامات و خلاصه معاملات دفترخانه‌ها و حذف اوراق یک برگی و نیم برگی را از دیگر اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت نظارت بر عملکردها دانست.
 
وی با اشاره به برخوردهای جدی با متخلفان در دفاتر اسناد رسمی، گفت: در سال 91 ، 23 سردفتر سلب صلاحیت شدند و 234 سردفتر نیز به دلیل تخلفات اجرایی محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ما در سال 91، 24 هزار و 587 بازرسی در سراسر کشور داشتیم که بر این اساس به طور میانگین بیش از دوبار دفاتر اسناد رسمی در کشور مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.
 
تویسرکانی تأکید کرد: تلاش ما ارتقاء اداری و پیشگیری از تخلفات احتمالی است و ادعا می‌کنیم که می‌توانیم با پیشرفته‌ترین امکانات میزان تخلفات را به صفر برسانیم.
 
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.