×

بررسی طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری بعد از تعطیلات-جداسازی برخی از سازمان ها از قوه قضائیه

بررسی طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری بعد از تعطیلات-جداسازی برخی از سازمان ها از قوه قضائیه

خبرگزاری تسنیم سخنگوی قوه‌قضاییه گفت طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری بعد از تعطیلات مجلس، در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود

بررسی-طرح-افزایش-اختیارات-وزیر-دادگستری-بعد-از-تعطیلات-جداسازی-برخی-از-سازمان-ها-از-قوه-قضائیه

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری بعد از تعطیلات مجلس، در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود.

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی‌قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح پیشنهادی مجلس برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری اظهار داشت: مدتی پیش دولت لایحه‌ای برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری ارائه کرد که مخالفت‌های زیادی با آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون قضایی مجلس، با انجام تغییراتی نسبت به لایحه دولت، طرحی را برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری تهیه کرده است و پیش‌بینی شده سازمان‌هایی که ماهیت قضایی و حقوقی ندارند از قوه‌قضاییه جدا شده و زیرنظر وزیر دادگستری فعالیت کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله دستگاه‌هایی هستند که قرار است در این طرح از قوه‌قضاییه جدا شوند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این سوال که این دو سازمان هم ماهیت حقوقی دارند، گفت: این موارد در طرح پیشنهادی مطرح شده و اینکه نهایتا پذیرفته شود یا خیر، مشخص نیست و باید منتظر ماند تا به طور رسمی در کمیسیون قضایی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

اسفنانی درباره زمان بررسی این طرح در مجلس گفت: به احتمال فراوان بعد از تعطیلات مجلس، این طرح در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این دولت لایحه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود که براساس آن تعدادی از بخش‌ها و سازمان‌های قوه‌قضاییه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان پزشکی قانونی، روزنامه رسمی و حتی دادسراها از تصدی قوه‌قضاییه خارج و در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار می‌گرفت اما با مخالفت شدید مسئولان قضایی، نمایندگان مجلس و حقوقدانان روبه‌رو شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.