×

گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی طی سال‌های آینده

گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی طی سال‌های آینده

گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی طی سال‌های آینده

گنجاندن-فرهنگ-بیمه-در-کتب-درسی-طی-سال‌های-آینده وکیل 

آزادی 8 هزار نفر زندانی غیر بزهکار در جشن‌های گلریزان سراسر کشور

خبرگزاری دانشجویان ایران - ارومیه

محمد علی ساری گفت: با گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی موضوع بیمه در کشور نهادینه می‌شود.

معاون ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب افزود: با گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی جوانان و نوجوانان از ابتدا برای عدم رانندگی بدون بیمه آموزش می‌بینند و با نهادینه شدن این موضوع در کشور و به ویژه در بین جوانان، این آینده سازان همیشه از رانندگی بدون بیمه خودداری می‌کنند. وی با اشاره به عدم همکاری مسوولان در خصوص گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی گفت: متاسفانه در این زمینه آموزش و پرورش همکاری لازم را انجام ندادند ولی این ستاد برای پیگیری موضوع طرح سوال صورت گرفته است.

ساری برداشت اشتباه از این موضوع را علت اصلی عدم همکاری برخی مسوولان دانست و افزود: برداشت اشتباه اصلی ترین مشکل در عدم گنجاندن فرهنگ بیمه در کتب درسی است به طوری که به نظر برخی از مسوولان کتب درسی ویترینی برای دستگاه‌های اجرایی نیست که هرگونه مطلبی در آن گنجانده شود و این در حالی است که ذکر بعضی از موضوعات در کتب درسی در ارتقاء سطح آموزشی جوانان موثر است. او از گنجاندن این موضوع در کتب درسی سال‌های آینده خبر داد و افزود: با توجه به این‌که قرار بود این مطلب در کتب درسی سال تحصیلی جدید طرح شود اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته این مطلب در کتب درسی قطعا مطرح می‌شود.

معاون ستاد دیه کشور علت پیشرفت سریع کشور ژاپن را آموزش کودکان در خصوص رعایت مقررات و سایر موضوعات از زمان مهد کودکی عنوان کرد و افزود: این کودکان بعد از به سن جوانی رسیدن تمام مقررات را رعایت کرده و تبدیل به افرادی موثر در امر سازندگی کشور می‌شوند. وی احیای امر به معروف و نهی از منکر توسط رهبران دینی در مجالس دینی در شب‌های قدر، نماز جمعه و نماز جماعت، نمایش برنامه‌های تلویزیونی موثرترین روش در کاهش افراد ورود به زندان دانست.

ساری با اشاره به این‌که 9 هزار نفر زندانی غیر بزهکار در کشور خبر داد و افزود: از این میزان زندانی 3 هزار و 300 نفر به علت دیه و بقیه به علت چک و نفقه در زندان هستند. وی با اشاره به آزاد شدن 7 هزار و 207 نفر زندانی در کل کشور گفت: این تعداد زندانی با تلاش خیرین و کمک نهادها و سازمان‌ها آزاد شده‌اند و طی 3 ماه اول سال جاری یک هزار و 552 نفر از زندانی‌ها نیز با کمک‌های مردمی آزاد شده‌اند. این مقام مسوول گسترش مراسم جشن گلریزان در کل کشور را در آزادسازی تعداد زیادی از زندانی موثر دانست و افزود: طی سال گذشته 190 جشن گلریزان در سطح کشور برگزار شده است که طی سال جاری این تعداد مراسم به 220 جشن گلریزان افزایش یافته است. وی در خاتمه افزود: با افزایش تعداد برگزاری جشن‌های گلریزان در کشور انتظار می‌رود مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان جمع آوری شود که با این میزان مبلغ جمع آوری شده می‌توان 8 هزار نفر زندانی غیر بزهکار را از زندان آزاد کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.