×

مهریه‌های غیرعقلانی و غیرمتعارف از نظر فقها وجاهت شرعی ندارد

مهریه‌های غیرعقلانی و غیرمتعارف از نظر فقها وجاهت شرعی ندارد

رییس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کرمان از افزایش صلاحیت محاکم خانواده در قانون جدید حمایت از خانواده خبر داد و گفت ماده 22 این قانون که در مورد مهریه است، دغدغه‌ خانواده‌ها را به آرامش تبدیل می‌کند

مهریه‌های-غیرعقلانی-و-غیرمتعارف-از-نظر-فقها-وجاهت-شرعی-ندارد وکیل 

رییس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کرمان از افزایش صلاحیت محاکم خانواده در قانون جدید حمایت از خانواده خبر داد و گفت: ماده 22 این قانون که در مورد مهریه است، دغدغه‌ خانواده‌ها را به آرامش تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام ماشاءالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، با بیان اینکه در قانون جدید خانواده در صورت عدم توانایی پرداخت بیش از 110 سکه، زوج به زندان نمی‌رود، اظهار کرد: خانواده‌ها باید به جای تعیین مهریه بالا با مشاوره و عمل به آموزه‌های دینی به استحکام بنیان خانواده کمک کنند.

وی با بیان اینکه مهریه بالا به هیچ وجه مانع از طلاق و جدایی نمی‌شود، اظهار کرد: مهریه‌های غیرعقلانی و غیرمتعارف از نظر فقها وجاهت شرعی ندارد.

رییس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: خانواده‌ها در مورد تعیین مهریه باید به سمت واقع‌گرایی روی آورده و آنچه را که به صلاح فرزندانشان است، انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای قانون جدید حمایت از خانواده و با بیان اینکه صلاحیت محاکم خانواده در این قانون افزایش یافته است، گفت: در قانون جدید، ماده 2 قانون اجرای محکومیت‌های مالی تا 110 سکه بهار آزادی قابل اعمال است؛ یعنی اگر مهریه زنی بیش از 110 سکه باشد، 110 عدد آن قابل اعمال ماده 2 قانون اجرای محکومیت‌های مالی است.

ابراهیمی افزود: اگر زوج محکوم به پرداخت 110 سکه شود و نتواند پرداخت کند، با درخواست زوجه در زندان می‌ماند. بعد از پرداخت این میزان، اگر تعداد سکه‌ها بیش از این باشد و مرد توان پرداخت نداشته باشد، ماده 2 درباره وی اجرایی نخواهد شد و او به زندان نمی‌رود.

منبع : وب سایت ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.