×

توسعه همکاری های قضایی بین ایران و مالزی

توسعه همکاری های قضایی بین ایران و مالزی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، محمدجلال فیروزنیا سفیر کشورمان در مالزی در دیدار با تان سری عبدالغنی پاتیل دادستان کل مالزی در مورد توسعه

توسعه-همکاری-های-قضایی-بین-ایران-و-مالزی

ایران و مالزی توسعه‌ همکاری‌های قضایی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، محمدجلال فیروزنیا سفیر کشورمان در مالزی در دیدار با تان سری عبدالغنی پاتیل دادستان کل مالزی در مورد توسعه همکاری‌های دو جانبه به‌ویژه بین دادستانی دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

فیروزنیا در این دیدار گفت: هر چقدر همکاری‌های بین دستگاه قضایی دو کشور به‌ویژه دادستانی‌ها افزایش یابد، ایرانیان مقیم مالزی احساس اطمینان خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد.

در این دیدار همچنین مشکلات زندانیان ایرانی در مالزی، امضاء و اجرای موافقتنامه انتقال محکومین، فعال کردن مکانیزم عفو زندانیان در مورد زندانیان ایرانی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های زندانیان ایرانی در محاکم مالزی، برطرف شدن برخی مشکلات تجاری و بازرگانی میان دو کشور و نیز دیگر همکاری‌های قضایی و حقوقی بین ایران و مالزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

دادستان کل مالزی نیز با استقبال از گسترش همکاری‌ها بین دادستانی دو کشور، گفت: ما پیش‌نویس موافقتنامه همکاری‌ها میان دادستانی‌ها را به شما ارائه خواهیم کرد و آماده امضای این موافقت‌نامه و برگزاری نشست‌های منظم و دوره‌ای میان دادستانی دو کشور در سطوح مختلف در تهران و کوالالامپور هستیم.

در پایان قرار شد نمایندگانی از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران با مسئولان دادستانی همه موضوعات مطروحه را به‌صورت مستمر پیگیری کنند.

منبع : وب سایت ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.